• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

JefAlmond

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2008
zoals je ziet is dit een kalender waar je je saldo van gelijdende uren kan berekenen.
ik wil enkel nog dat in de kolommen "datum", "begonnen om", "geeindigd om" en "#uren te werken" de weekends blauw gekleurd worden en dat de laatste 3 kolommen vanzelf gewist worden als het weekend is.

mvg Jef

voor de geinteresseerden
J38: =ALS(SOM(G6:H36)-SOM(D6:E36)-SOM(J6:J36)<0;"-";"")&TEKST(ABS(SOM(G6:H36)-SOM(D6:E36)-SOM(J6:J36));"uu:mm")

A6: =DATUM(2008;12;1)

A7: =A6+1

Bijlagen

• uursaldo.JPG
    uursaldo.JPG
    80,5 KB · Weergaven: 62
Kan je het bestand bijvoegen?
Dat werkt handiger.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Selecteer cel A6 t/m J36 en voer de volgende formule in voor voorwaardelijke opmaak:

Code:
=OF(WEEKDAG($A6)=7;WEEKDAG($A6)=1)

en kies voor de voorwaardelijke opmaak de achtergrondkleur blauw.

Om de andere kolommen leeg te maken om als het weekend is zul je een macro moeten gebruiken. Dit kan namelijk niet met voorwaardelijke opmaak (tenzij de tijden altijd hetzelfde zijn zoals in jouw voorbeeld maar ik kan me niet voorstellen dat dit het geval is).

Edit: ik zie dat je een voorbeeldbestandje gepost heb dus dan kan ik mijn voorbeeld ook gelijk maar even uitwerken ;)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bij deze.
Oh ja, cellen kunnen zichzelf niet leegmaken maar je kan wel de gegevens verbergen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
bedankt, hij werkt goed; ik heb de bij de weekends zowel het lettertype als de achtergrond in blauw gedaan zo is er precies niet ingevuld & het beinvloed de formule niet.
nu kan ik bij 1 dec 08 de maand en/of het jaar veranderen en ik krijg de juist kalender alleen krijg ik als ik bijvoorbeeld =DATUM(2008;11;1) invul dan krijg ik een dag te veel, weet iemand hoe ik dan automatisch de 1ste dag van december kan doen verdwijnen ?

Bijlagen

Je kan onderstaande formule in cel A34 zetten (voor februari) en vervolgens naar beneden slepen voor A35 en A36. Er wordt gecontroleerd of met het toevoegen van nog een dag je niet naar een andere maand gaat.

Code:
=ALS(MAAND(A33+1)<>MAAND(A33);"";A33+1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

bedankt, er zijn nog wel enkele probleemjes: de datum gaat wel weg maar de uren in de volgende kolommen niet,
ook geeft A36 een foutmelding in februari(minder belangrijk)

ik heb via voorwaardelijke opmaak geprobeert dat als A36 leeg is de andere cellen hun tekst wit kleuren zodat je ze niet meer ziet maar het lukt me niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan