• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak

• Onderwerp starter Onderwerp starter ppms
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ppms

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2006
Hallo,

Ik kom er niet uit weet iemand hoe het wel zou kunnen.

Als in cel i3 een 3 staat dan zou de voorwaardelijke opmaak alleen moet gelden voor de cellen E t/m G

Als in cel i3 een 4 staat dan zou de voorwaardelijke opmaak alleen moet gelden voor de cellen E t/m H

Als in cel i3 een 5 staat dan zou de voorwaardelijke opmaak alleen moet gelden voor de cellen E t/m I

Zie bijlage.

Groet PPMS

Bijlagen

ppms,

Het zal wel aan mij liggen, dat ik het niet helemaal snap.
Begrijp niet echt wat er moet gebeuren, bij je eerste Bijlage had ik het volgens mij bij wat je vroeg goed gedaan.

Misschien dat een andere helper, wel door heeft wat er moet gebeuren.

Hallo,

Dit is het helemaal WHER, wil iedereen bedanken die hebben meegedacht ik ben er weer blij mee.

Groet PPMS

Hallo,

Ik was iets te vroeg om de vraag op opgelost te zetten, het werkt namelijk alleen met getal 1 en het zou met elk getal moeten werken b.v. 43 of 22.

Groet PPMS

Hallo,

Het gaat erom dat niet twee, drie of vier maal het zelfde teamnummer in de rij voorkomt.

2 gelijken in een rij is geel
3 gelijken in een rij is blauw
4 gelijken in een rij is rood

bij 3 partijen mogen de kolommen h en i niet meetellen in de voorwaardelijke opmaak die kolommen zijn verborgen.

bij 4 partijen dan moet kolom h weer meetellen in de voorwaardelijke opmaak

bij 5 partijen dan moeten kolom h en i weer meetellen in de voorwaardelijke opmaak

Zie bijlage.

Groet PPMS

Bijlagen

Hallo,

Dit is wat ik bedoelde, kan het ook met letters of namen b.v. Sparta, DBW, Nikantes of Vitesse. Het cijfer in i8 is oké het gaat om de cellen e11, f11, g11, h11 en i11 waar ik verenigingnamen in wil zetten en de controlen heb of er een dubbele in staat.

Groet PPMS

Dat kan ook, maar vraagt weer andere functies in de formules. Om de formules in Voorwaardelijke opmaak niet onoverzichtelijk lang te maken, heb ik twee hulpcellen gebruikt dit keer, plus een Named Range "Rng".

Bijlagen

Hallo,

Ik ga er even mee stoeien en je hoort nog van mijn, dat zal wel pas na het weekend zijn daar er op de vereniging een groot toernooi is zondag en dus veel voorbereidend werk.

Fijn weekend voor iedereen.

Groet PPMS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan