• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leo22

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2010
Beste mensen,

Ik wil het volgende in Excel bereiken:

Ik wil de namen van elke klant in kolom B opmaken met de volgende kleuren:
AA=geel, BB=rood en CC=blauw. Als ik bijv: in cel b2 AA schrijf moet de cel geel worden en de cellen die zich in dezelfde rij bevinden moeten de kleur van cel b2 overnemen in dit geval cel C2 t/m E2 moeten ook geel worden

Verder wil ik items opmaken zodat ik maximaal 9 items mag invullen en als ik meer dan 9 invul moet Excel een melding geven dat de maximaal aantal is bereikt. Ik weet het niet of dat ook automatisch kan aan de hand van gegevens in kolom C, bijv: als je in cel C2 broek invult en in cel A2 nr 1 automatisch komt enzovoorts.

Weet je iemand hoe dat moet?

Thanks’

Leo

Bijlagen

In bijgevoegd bestand is vraag 1 al verwerkt.

Vraag 2 is nog niet in het bestand aangebracht omdat er meerdere mogelijkheden zijn.
De melding kan via een formule in een cel of een msgbox via VBA.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Bedankt Roncancio,:D

Het werkt, maar kun je in het korte uitleggen hoe je dat gemaakt hebt zodat ik in de toekomst ook zelf kan doen?

Voor vraag 2
Hoe kan dat via een formule?

:thumb:
Leo

Bedankt Roncancio,:D

Het werkt, maar kun je in het korte uitleggen hoe je dat gemaakt hebt zodat ik in de toekomst ook zelf kan doen?

Voor vraag 2
Hoe kan dat via een formule?

:thumb:
Leo

In de voorwaardelijke opmaak staat een formule die kijkt wat er in cel B2 is ingevuld.
De voorwaardelijke opmaak is zo ingesteld voor het bereik B2 t/m E20. Dus per regel wordt gekeken wat er in de B-kolom staat.

Vraag 2:
Code:
=ALS(Som(A1:A100)>9;"Te veel items!";"")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

In de voorwaardelijke opmaak staat een formule die kijkt wat er in cel B2 is ingevuld.
De voorwaardelijke opmaak is zo ingesteld voor het bereik B2 t/m E20. Dus per regel wordt gekeken wat er in de B-kolom staat.
Ik heb het door bedankt.

Nog 2 vragen?
Waar moet ik precies die formule voor vraag 2 zetten?

Is het mogelijk als ik in cel A5, nr 5 invul en de cel D5 de gegevens van cel D4 overneemt in dit geval (one size) en dat geldt ook voor cel E5 moet de gegevens (gratis) van cel E4 overnemen of automatisc weer geven. en dat t/m item 9.

Gr.

Leo

Laatst bewerkt:
Ik heb het door bedankt.

Nog 2 vragen?
Waar moet ik precies die formule voor vraag 2 zetten?

Is het mogelijk als ik in cel A5, nr 5 invul en de cel D5 de gegevens van cel D4 overneemt in dit geval (one size) en dat geldt ook voor cel E5 moet de gegevens (gratis) van cel E4 overnemen of automatisc weer geven. en dat t/m item 9.

Gr.

Leo

Vraag 1.
In een cel die voor jou het makkelijkste is.
In de formule wordt het aantal items in de A-kolom geteld. Als je daar een 5 intoetst dan zit je dus heel snel aan de 9.
De formule is uiteraard zo aan te passen dat het aantal regels wordt geteld.

Vraag 2.
Betreft de nrs artikelnrs?
In dat geval kan je een artikelnummer in de A-kolom zetten (formule van vraag 1 moet even worden aangepast) en in de B en C kolom verschijnen de bijbehorende gegevens.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De formule voor vraag 2 doet het , maar hoe kan ik ervoor zorgen dat na het bereiken van 9 items niet meer mogelijk moet zijn om extra items in te vullen?

Gr. LEO

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan