• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolly01

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Onderstaand 3 voorwaarden:

1 Opmaak patroon rood
Code:
=EN(A1>0|A1>1,1)
2 Opmaak patroon groen
Code:
=EN(A1>0|A1>0,9|A1<1,1)
3 Opmaak patroon rood
Code:
=EN(A1>0|A1<0,9)
Om de een of andere reden heb ik voor patroon rood 2 voorwaarden nodig en voor groen maar 1.
Is het mogellijk de formules voor rood zo aan te passen dat die net zoals groen in 1 formule/voorwaarde kunnen worden gezet? Groen werkt prima met 1 voorwaarde, dat moet toch met rood ook kunnen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Lijkt mij niet zo moeilijk:
Code:
=OF(EN(A1>0;A1>1.1);EN(A1>0;A1<0.9))

Code:
=AND([COLOR="red"]A1>0[/COLOR];[COLOR="seagreen"]A1>0,9[/COLOR];A1<1,1)
Ik begrijp even niet wat je hier mee wilt?
Als iets >0.9 is toch ook > 0?

Code:
=A1<>""
gebruik deze voor de "rode" formule
Zet de "groene" formule dan wel voor de "rode" formule

Bedankt Michel,:thumb: ik heb jouw formule verwerkt in onderstaande sheet en hij werkt.

Willem, deze opmaak komt uit een grotere sheet, de formules in onderstaande sheet zijn nu zo aangepast dat het eerste stuk verwijst naar cel A5, zoals in de oorspronkelijke sheet.

Nou maak je een terechte aanpassing Martin ! Bij precies 110,00% geeft A1 geen opmaak.
De kans is klein met precies 110,00% in A1.Het is echter wel zo netjes deze voorwaarde mee te nemen.
Is het mogelijk ook deze voorwaarde A1=1,1 patroon rood bij de bestaande voorwaarde van Michel te voegen?
Ik heb de derde voorwaarde namelijk nodig voor nóg een andere opmaak.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ff toevoegen:
Code:
=OF(EN(A5>0;A1>[COLOR="red"]=[/COLOR]1,1);EN(A1>0;A1<0,9))
Succes,

Als je in het vervolg een goed voorbeeld geeft dan krijg je ook eerder en betere antwoorden, zoiets als dit:

Code:
=OR(AND(A5>0;A1>[COLOR="red"]=[/COLOR]1,1);AND(A1>0;A1<0,9))

Met "<=" voor de verandering ook iets zelf opgelost :P

Code:
=OF(EN(A5>0;A1>=1,1);EN(A1>0;A1[COLOR="red"]<=[/COLOR]0,9))

Bedankt voor jullie inbreng jongens !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan