• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak

• Onderwerp starter Onderwerp starter DAMO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DAMO

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2011
Hoi allemaal

Ik ben niet zo bekend met excell en zag dat er hier mensen zijn die dat juist wel zijn en mij vast en zeker kunnen helpen.

Ik heb een lijst met getallen in meerdere cellen. Nu heb ik op hetzelfde blad nog een lijst met meerdere cellen ZONDER getallen.

Het zou zo moeten zijn dat als ik in de lijst zonder getallen een cijfer invoer. dat in de andere lijst het overeenkomende getal groen wordt.

Op dit moment krijg ik het alleen nog voor mekaar om het bij 1 cel in de lijst zonder getallen die voorwaardelijke opmaak toe te passen, maar het moeten juist alle cellen worden in die lijst zonder getallen.

Zou iemand mij kunnen helpen ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb neergezet

Greetz Damo

Hoi Niels

Dankje voor je snelle reactie maar wat ik graag wil weten welke formule is het zonder dat ik iedere cel appart een voorwaardelijke opmaak aan moet toevoegen.

Ik heb 1 raster met cellen en getallen erin en een andere raster met cellen zonder getallen. Nu selecteer ik het raste met getallen en maak een voorwaardelijk opmaak op 1 cel in het raster zonder getallen. Dit duurt veel te lang omdat het nogal wat getallen zijn. Hoe zorg ik ervoor dat ik alle cellen in het raster meteen meepik in die voorwaardelijke opmaak.

Greetz Damo

Selecteer een cel waar de VWO moet komen, de formule voor de voorwaardelijke opmaak is.
Code:
=AANTAL.ALS($D$1:$D$9;A1)>0

Hierbij is A1 de cel waar de VWO in moet komen, $D$1:$D$9 is het gedeelte waar de getallen gecontroleerd moeten worden.
Kopieer de cel met de VWO en selecteer alle cellen waar die in moet komen en kies plakken speciaal => opmaak.

Als het niet duidelijk is plaats dan even een voorbeeld bestandje.

Niels

Bekijk bijlage VWO.xlsx

Hoi Niels

Ik heb het gevoel dat ik het toch niet goed uitgelegd heb. Daarom stuur ik het bestandje mee zodat je even kan kijken wat de bedoeling is.

Bij het tweede kolom moeten de getallen groen worden indien het getal overeenkomt met een getal in de derde kolom.

Ik krijg het wel voor elkaar door de gehele 2e kolom met getalen te selecteren > voorwaardelijke opmaak > markeringsregels voor cellen > gelijk aan > 1 cel kiezen > dan kies ik voor de kleur groen.

Maar dit moet gelden voor ongeveer 250 cellen en dat gaat naar mijn idee niet.

Alvast bedankt

greetz Damo

Zie bijlage.
Opmerking: als je een bestand op dit forum plaatst, plaats het dan als Excel 97-2003-bestand, dan kunnen veel meer mensen het openen.

Hoi zapatr

Beankt voor je hulp. maar graag zou ik willen weten hoe je het gedaan hebt omdat ik er nou al twee dagen mee aan brainstormen ben.

greetz Daniel

Hoi zapatr
Bedankt voor je hulp. maar graag zou ik willen weten hoe je het gedaan hebt omdat ik er nou al twee dagen mee aan brainstormen ben.l
Dat kun je toch zien als je voor een willekeurige cel bij de voorwaardelijke opmaak kijkt ?
Selecteer E3:N55, kies (in Excel t/m versie 2003): Opmaak - Voorw. opmaak,
en vul in als eerste voorwaarde: Formule=: =aantal.als($q$3:$v$55;e3)>0
Klik op "Opmaak" om de gewenste kleur in te stellen en klik op Ok. Zo simpel is het.

Laatst bewerkt:
hoi zapatr

Bedankt voor de info je hebt me erg geholpen. SUPERRRRR

greetz DAMO

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan