• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

lancelot1955

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2006
Hallo,

Op mijn werk moeten er meterstanden worden opgenomen.
Nu is het zo dat de meterstanden de volgende maand hoger of gelijk zijn, nooit lager.
Als er goed ingevuld wordt, dan kleurt de cel groen en bij gelijk blijven blijft de cel wit.
Bij een foutieve invulling wordt de cel rood.
Ik heb dit bereikt met voorwaardelijke opmaak en gaat prima.
Bij een paar cellen is het maken van een voorwaardelijke toepassing wel te doen, maar als er verticaal en horizontaal veel maanden en meters bij komen wordt het een heel wek.
Mijn vraag is, als ik cellen g en I plus verticaal 3G t/m 4G enz... ook wil voorzien van voorwaardelijke opmaak, hoe pak ik dat aan/
Slepen heb ik geprobeerd maar lukt niet.
Wie weet raad. (voeg bestand bij voor de duidelijkheid)

groeten AntonBekijk bijlage controle meterstanden.xlsm

Dat kun je bijvoorbeeld als volgt doen:
Selecteer het hele bereik (in het voorbeeld C2:I12)
Voeg twee nieuwe formuleregels toe aan voorwaardelijke opmaak
Gebruik voor de rode cellen:
Code:
=EN(C2<A2;C2<>"";GEHEEL(KOLOM()/2)<>KOLOM()/2)
Gebruik voor de groene cellen:
Code:
=EN(C2>A2;C2<>"";GEHEEL(KOLOM()/2)<>KOLOM()/2)

Het gedeelte uit de functie met de KOLOM() functie heb ik er bij gezet om de datumkolommen (even kolommen) uit te sluiten van deze opmaak.

Ik ben niet volledig mee wat je wilt bereiken maar ik denk dat de knop
"opmaak kopiëren" hiervoor een handige tool is (een verfkwastje met blauw in mijn office)

werkt zoals knippen en plakken (kunt bijvoorbeeld 1 cel met gewenste (voorwaardelijke) opmaak selecteren, knop indrukken, rest selecteren waar je de opmaak wilt kopiëren, weer drukken op diezelfde knop en voila..)

Als het niet het beoogde resultaat heeft hoor ik het wel.

Hartelijk dank allen.
ik ben er uit.
Inderdaad het dollarteken weggehaald en het lukte.

ik zal deze toppic sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan