• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

tristi

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2012
Beste forumleden,

Graag wil ik jullie hulp inroepen in een voor jullie misschien simpel item doch voor mij een raadsel.

Wekelijks krijg ik een geïmporteerd exel lijst die ik dan via een paar formules bewerk (verwijderen van harde return en de formule Links) om de sheet leesbaar te maken.

Vooraf had ik een sheet klaar gemaakt met enkele voorwaardelijke opmaken, doch als ik het resultaat van bovenstaande bewerkingen kopieer en plak (plakken speciaal, waarden) werken mijn voorwaardelijke opmaken van deze sheet niet en worden effectief enkel de waarden weergegeven.

Wat doe ik verkeerd??

Alvast bedankt !!!!!

Ria

Doe er een voorbeeldje bij, want dat kijkt een heel stuk makkelijker.

Beste Octafish,

Bedankt alvast voor uw reactie.

op tabblad 1 ziet u de geïmporteerde file die ik bewerkt hem (zie kolommen ernaast en in de tab "print" hoe ik hem graag zou hebben :-).
Het eindresultaat van de kolommen waarop ik de formule "LINKS" heb toegepast kopieer ik naar de Tab "Print"
Voor de OPLJ0033 wil ik graag in groene letterschrift had gezien lukt het mij totaal niet omdat deze variabel is gaat van OPLJ001 tot OPLJ900)

Hopelijk kunt u mij hierbij verder helpen.

Groeten,

Ria

Bekijk bijlage werkplan.xls

Heb de formules in je tab print gezet zodat de gegevens overgenomen worden vanuit tab blad1.

Heb die groene letters toegepast in je tab print

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dag Cobbe,

Uw oplossing is heel kort en maakt inderdaad het kopiëren en plakken overbodig.
Het is leesbaar en overzichtelijk.

Toch had ik graag gezien dat de rubrieken : DT, V en Z ook een voorwaardelijke opmaak krijgen zoals deze van de OPL.
Ik heb getracht om met dezelfde formules dit te bekomen doch geen resultaat.

Is er een bepaalde reden waarom die OPL wel werkt en de andere items niet? lees ik die formule niet goed?

Alvast bedankt voor uw inbreng en oplossing !!!

Mvg,

Ria

Ik heb de voorwaardelijke opmaak toegepast voor V en Z maar DT niet.
Dat komt doordat in uw Excelversie er maar 3 VO kunnen opgesteld worden.
Wil je absoluut een of meer VO toevoegen doe ik dat wel voor u via VBA.

Ook heb ik de formules een beetje aangepast want de vorige formules genereerden enkele spatie in de oplossing en die heb ik er weer tussenuit gehaald.

Ik hoor het wel weer.

Bijlagen

Dag Cobbe,

En ik maar proberen met formules en niet denken aan de celwaarden :-)
Maar waarom dan de OPL met een formule?

Ik kan het alleen maar toejuichen dat je voor mij nog VO wil opmaken in VBA (waar ik al zeker niets van weet).
Die DT is heel belangrijk dat hij op de sheet er uit springt doch ook de vrije cellen (= vrije dagen)
Als het echt niet teveel is ik u willen verzoeken om de DT in licht grijs en de vrije cellen in licht blauw (azuur) te willen opmaken.

Dit zou de sheet compleet maken.

Alvast bedankt !!!

Mvg,

Ria

Dag Cobbe,

Het begint er nu echt op te gelijken :-)

Toch nog enkele vragen:
- Als ik toch nog eventuele wijzigingen wil doorvoeren in de VO bv OPL zie ik dat ik het lettertype niet kan veranderen en als ik de VO sluit heeft hij een
ander lettertype aangenomen dan dat er oorspronkelijke stond.

- Als ik in de VBA de color index wijzig verandert er niets

Logisch of dien ik iets anders te doen voor eventuele wijzigingen?

Mvg,

Ria

Heb de VO toegepast enkel via VBA en zo kan je de kleuren en lettertypes en lettergrootte zelf aanpassen zoals je wil.

Bijlagen

Dag Cobbe,

Net terug van een welverdiende vakantie :-).

spijtig genoeg doet de laatste versie het niet helemaal correct.
Bij het invoegen van een nieuwe planning past hij deze niet correct aan
bv waar het verleden week nog verlof was en waar hij nu dient te werken blijft het vakje blauw gearceerd ipv wit vakje met het dienstnummer maw hij behoud de opmaak van de vorige planning.

Bestaat er een mogelijkheid dat eerst alle kleuren worden gewist en daarna deze aanpast a rato van de nieuwe ingevoegde planning?

Alvast bedankt !!!

Mvg,

Ria

Ik hoop dat je hebt genoten van de (zelfverklaard-verdiende) vakantie. :)

Heb het aangepast zoals ik denk dat het gevraagd is.
De opmaak wordt enkel aangepast bij het activeren van je werkblad 'print'.

Succes.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan