• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucien124

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Berichten
34
Besturingssysteem
mac OS
Office versie
MS 365 op een Mac en excel 2016
Beste excel experts,

ik kom er maar niet uit. wellicht is er iemand die mij kan helpen.
Ik zou graag in bijgevoegd bestandje het volgende willen.
Bij tabblad " inkoopbedrijf 1" bij werkelijke inkoop de cellen rood kleuren bij een uitkomst boven de waarde van cel C2. En dan dus de hele voorwaardelijke opmaak ook bij cel D3 etc ook zo.
maar ook groen bij onder die waarde van cel C2 en zo voorts.
Bij tabblad " inkoopbedrijf 2" bij inkoop moet eer en formule instaan die berekent dat je nog zoveel te besteden hebt. Ik denk dat de formukle wel goed is maar goed. En in kolom D zelfde opmaak als in tabblad " inkoopbedrijf 1"
en in Bij tabblad " Totaal overzicht" ook bij kolom D een zelfde opmaak van rood boven het budget en groen onder het budget.

Kort weg Op basis van budget de inkoop 7% er boven of eronder rood of groen kleuren.

Alvast bedankt

Lucien124
 

Bijlagen

  • budget 2018 test.xlsx
    12,5 KB · Weergaven: 21
Kleur eens enkele regels op de 3 tabs handmatig met de kleur die gewenst is en schrijf er liefst bij waarom dat zo is.
Kom er zo niet echt uit wat de bedoeling is.
 
Beste Cobbe,

zie bijlage. Wil dus de voorwaardelijke opmaak in kolom D hebben. Dus opmaak in D2 is afhankelijk van C2 en D3 van C3 etc
 

Bijlagen

  • budget 2018 test.xlsx
    12,5 KB · Weergaven: 18
Lees nog eens terug wat Cobbe vroeg:
Kleur eens enkele regels op de 3 tabs handmatig met de kleur die gewenst is en schrijf er liefst bij waarom dat zo is.
Wat je wil kan wel waarschijnlijk maar graag enige toelichting...
 
Laatst bewerkt:
Ik zal proberen het nog te verduidelijken. Ik zou dus graag in alle tabladen in kolom D een voorwaardelijke opmaak willen hebben.

Je hebt weekomzet.
Die heeft een inkoop budget van 7% (kolom inkoop) en bij werkelijke inkoop vul je in wat je hebt ingekocht die week.
Bij het overschrijden van de inkoop van die week graag rood kleuren en wanneer je eronder of gelijk blijft groen kleuren.
In het voorbeeld bestand heb ik de voorwaardelijke opmaak gedaan voor cel D2 maar het werkt niet voor de andere cellen.

hoop dat het duidelijker is zo.Bekijk bijlage budget 2018 test.xlsx
 
Zo goed?
 

Bijlagen

  • budget 2018 test (cobbe).xlsx
    13 KB · Weergaven: 34
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan