• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bouwer91

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2018
Goedemiddag,

In het bestand Bekijk bijlage Dummy volledigheid uren.xlsx heb ik de voorwaardelijke opmaak opgesteld in de betreffende cellen. Hij werkt voor rij 2 goed, maar voor de overige rijen niet. Dit komt omdat de formules van de voorwaardelijke opmaak in de rijen 3, 4, 5 en 6 verwijzen naar de waarden in rij 2. Zo geeft hij in rij 5, bijvoorbeeld, een oranje kleur terwijl dit groen zou moeten zijn (de waarden in de kolommen C, D, E en F van rij 5 zijn gelijk aan de waarde in cel B5). Nu kan ik handmatig de formules in de rijen 3, 4, 5 en 6 uiteraard handmatig aanpassen, maar ik zou heel graag willen dat ik dit op een veel gemakkelijke manier kan doen. Bijvoorbeeld, d.m.v. knippen en plakken. Dit betreft namelijk een dummy bestand. Het echte bestand is vele malen groter, waardoor de voorwaardelijke opmaak handmatig aanpassen in alle cellen een te tijdsintensieve klus is.

Wie kan mij uitleggen hoe ik op een simpele wijze de voorwaardelijke opmaak van rij 2 kan kopiëren en plakken naar de overige rijen waarin automatisch de waarden van de betreffende rij worden gepakt i.p.v. telkens de waarden van rij 2 te pakken?

Ik hoor graag van jullie.

Vriendelijke groet,

MW

De $ zijn hier doorslaggevend:

PHP:
=$C2<$B2

Je hebt 2 VO-regels nodig om te bereiken wat je wilt:
Code:
Oranje: =C2<>$B2
Groen: =C2=$B2 
Beide van toepassing op $C$2:$F$6
Je hebt in jouw regels cellen vastgezet (middels de $) wat niet wenselijk is in dit geval.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan