• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

longron

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Berichten
361
Beste alle,

ik wil proberen te werken met voorwaardelijke opmaak.
In kolom AI staat de som van het aantal uren van de gehele maand
In kolom B staat hoeveel uur er per week wordt gewerkt.
Ik wil graag dat de cellen in kolom B verkleuren als de waarde in de buur komt.
Dus
totaal aantal uren is bv 152 Als gemiddelde per maand overeen komt met 152 dan moet de cel in kolom B groen zijn.
Als de diensten onder 10 uur verschil heeft dan moet de cel B rood worden.
er mag een tolerantie zijn van bv 4 uur. dus 4 uur minder of meer tov hoeveel uur er per week moet worden gewerkt.

Hoe maak ik die voorwaardelijke opmaak?

alvast bedankt,

Ronald

Zie voorbeeld
 

Bijlagen

  • test uren.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 46
Waar woon je?
Dat blijkbaar iedere maand op een maandag begint en op een woensdag eindigt
 
Emiels,
Als je geen slimmere opmerking hebt laat hem dan maar achterwegen.
Ronald
 
plaats dan een voorbeeld die aan de realiteit voldoet. Hoe kun je iets berekenen als je niet weet wanneer iemand werkt, hoeveel verlof hij heeft of ziektedagen meetellen of een maand 25 werkdagen heeft of 20 enz...
 
Emiels,

voor het maken van een voorwaardelijke opmaak is het van geen enkel belang of iemand ziektedagen, verlof of wat dat ook.
toevallig is dit een roosterprogramma waar ik het voor gebruik maar had evengoed kunnen zijn of ik wilde of pietje net zoveel appels of minder appels heeft dan karel.

Groet,
Ronald
 
Was je maar direct zo duidelijk. zoiets dan?
 

Bijlagen

  • test uren (1).xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 37
Zo iets ja,

alleen wil ik in een cel dat de kleur veranderd. Dus rood bij lager of hoger dan de waarde met 10 verschil. En de waarde moet gekoppeld zijn aan de cellen in AI.
want de ene keer is het 36 dan 24 of 32.

Thanks zover.
 
het is gekoppeld aan de waarde die in de kolom AI staat, het kan ook gekoppeld worden aan de som van de dagen die ingevuld zijn.
 
Ja en nee, het is gekoppeld maar de bovenwaarde staat op 163.
Dat zal ik moeten aanpassen naar AI- 10 en AI + 10. Want anders werkt het niet goed.

Thanks..
 
Ik ben het het met @emields eens dat het een nogal onduidelijk voorbeeld is.
Uren/p is het het aantal uur dat iemand per week werkt?
Aan het eind van de maand wil je dan zien of iemand zijn gemiddelde per week gehaald heeft? Deze uren staan los van zaterdagen en zondagen of moeten deze dagen wel meegeteld worden?
 
Ik zal hem beter uitleggen.

in kolom B staat hoeveel uur iemand gemiddeld per week werkt.
In kolom AI staat hoeveel uren iemand die maand heeft gewerkt (wordt ingeroosterd)
Tijdens het roosteren is het handig dat de kleur van cellen in kolom B van kleur veranderen als iemand over die maand het gemiddelde werkt van wat er in kolom B staat.

Dus Kees werk 36 uur= gemiddeld per jaar 36 x 53= 1908 uur= per maand 1908/12=159. Dus als in kolom AI opgeteld 159 =/- 10 staat dan mag de kleur in kolom B groen zijn.
Daarvoor ( en daaroverheen, als iemand te veel wordt ingeroosterd. ) moet de cel ook van kleur veranderen.
Mooiste is dat als er te kort is ingeroosterd de cel licht rood is. dan bij het juiste aantal uren ( =/- 10) Groen en bij te veel uren donker rood.

Hoop dat het zo duidelijker is.

Ronald
 
Dan kan je toch eenvoudig een paar hulpkolommen gebruiken en daar in de VO naar verwijzen? Kan ook wel direct maar lijkt vooralsnog een stapje te ver. 53 weken per jaar is ook niet echt een normale rekeneenheid.
 
klopt. en eigenlijk werk ik niet met 53 weken maar tel de dagen. dus normaal jaar 365.
Mooist is in een opmaak dan kan ik dat snel via een script in mijn huidige programma plakken.
En hoe meer kolommen met opmaak des te meer mb's..
 
Een maand heeft geen vastgesteld aantal weken. Dus met jouw hele vraag is weinig aan te vangen.
 
klopt. daarom is er een marge nodig.
maar als je per week 36 uur werkt dan werk je gemiddeld per maand dus (36/7)*365= 1877,14 wat betekend dat je per maand 1877,14/12=156,42

het is lastig maar moet iets he.


Thanks..

Ronald
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan