• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
690
Goedemiddag,

In het bijgesloten bestandje heb ik een vraag opgenomen over het toepassen van voorwaardelijke opmaak.
Na enig zoekwerk op internet heb ik een formule kunnen maken, in cel D4, die een optelling geeft van het aantal kilometers over 3 maanden.
Graag zou ik willen zien dat de maanden uit het resultaat een andere opmaak krijgen, maar dit krijg ik niet voor elkaar. Ik heb de formule uit D4 als nieuwe formuleregel ingevoerd in Voorwaardelijke opmaak maar dan wordt cel E3 van opmaak veranderd.

Ik ben benieuwd of het mogelijk is dit probleem op te lossen.

Groeten,
Eric
 

Bijlagen

  • Voorwaardelijke opmaak.xlsx
    15,5 KB · Weergaven: 11
VO-Conditie (formule) voor A4:A18:
Code:
=EN($A4>=$E$3;$A4<=ZELFDE.DAG($E$3;2))
P.S. alternatief voor formule in D4:
Code:
=SOMMEN.ALS(B4:B15;A4:A15;">="&E3;A4:A15;"<="&ZELFDE.DAG(E3;2))
 

Bijlagen

  • Voorwaardelijke opmaak (AC).xlsx
    13,4 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Beste Alex,

Allereerst bedankt voor je zeer snelle reactie.
Dit is helaas niet wat ik precies bedoel. Misschien ben ik wat onduidelijk geweest in mijn vraagstelling.
Het gaat niet om dagen maar om maanden. (misschien heeft het daar mee te maken).

Als in E3 staat 01-19 dan moet hij optellen januari, februari en maart en alleen de cellen A4:B6 een andere opmaak geven.
Als in E3 staat 09-19 dan moet hij optellen sept, okt. en nov. en alleen de cellen A12:B14 een andere opmaak geven, dit betekent dat de gewijzigde opmaak van A4:B6 weer eruit moet. Dus nu alleen A12:B14 met een andere opmaak.
Iedere keer als de maand in E3 verandert dan moet de oude voorwaardelijke opmaak van de vorige ingave dus weer terug naar het origineel.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is uitgelegd.
 
Uitleg was prima, met uitstekend voorbeeld erbij. Kom je wel eens anders tegen.

De voorwaarde doet wat je vraagt. Met ZELFDE.DAG kun je een x aantal maanden optellen bij een begindatum.

Ik zie in het voorbeeld inderdaad dat de kleur blijft blijft staan. Dat is een foutje van mij. Dat is gewone opmaak, als je de achtergrond weer grijs maakt zul je zien dat alles prima functioneert. Ik was op zoek naar een mooi kleurtje en vergeten weer weg te halen omdat de VO eroverheen stond ;)
 

Bijlagen

  • Voorwaardelijke opmaak (AC2).xlsx
    13,3 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Hallo Alex,

Dit is precies wat ik graag wilde.
Bedankt voor je hulp.

Gr.
Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan