• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Archipel

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2015
Hallo forumleden,

In voorwaardelijke opmaak wil ik graag een cel in kolom B inkleuren van de hoogte/laagste score van de laatste 6 weken.
zie bijlage welk een fractie is van een groter geheel.

M.v.g. A

Bijlagen

Een optie in bijlage. Groen = laagste, rood = hoogste.

Bijlagen

Een optie in bijlage. Groen = laagste, rood = hoogste.

Hoi A,

Je hebt mij al een eind op weg geholpen. Maar ik heb vergeten om aan te geven dat de laatste datum in Kolom A niet correspondeert met "VANDAAG". Dit komt omdat in mijn werkelijk "Beurskoers" bestand de laatste datum niet overeenkomt met VANDAAG() of NU() en kan een aantal dagen achter lopen. De koersen worden alleen op werkdagen gepubliceerd om ongeveer 16:00 uur en altijd 1 of meer dag(en) later dan de werkelijke datum. M.a.w. is er een mogelijkheid om dit te omzeilen?

Denk het wel, maar waar staat dan de datum t.o.v. waarvan "de laatste 6 weken" genomen moet worden?

Die verwijzing kun je dan in de VO neerzetten i.p.v. VANDAAG.

Denk het wel, maar waar staat dan de datum t.o.v. waarvan "de laatste 6 weken" genomen moet worden?

Hoi A,

Misschien is het handiger om extra eerste kolom te maken (A) voor iso.weeknummers gekoppeld aan kolom B. ZIE BIJLAGE
Iedere werkdag vanaf ongeveer 16:00 uur voer ik een koers in met de daarbij horende datum welke 1 werkdag ervoor ligt. Dus op maandag voer ik de datum van vrijdag daarvoor in en op dinsdag de maandag voorgaande.
In uw berekening kom ik op 5,14 weken uit i.p.v. 6 weken.

Graag nog een reactie

Bijlagen

Ik snap dat je een koers van de dag ervoor invoert. Maar verder snap ik niet zo goed hoe je aan 5,14 komt en wat je met de weeknummers wilt.

Misschien een > teken veranderen in >= ?

Hoi A,

Dat is de laatst geplaatste datum in kolom A dus 21-2-2022. Iedere werkdag ga ik 1 rij onder de al geplaatste datum staan en klik op "Doorvoeren" en vervolgens 1 rij lager, zodat het de formules meeneemt naar onderstaande rij. Dan voer ik de juiste datum in kolom A in. In mijn voorbeeld: 21-2-2022 -6 weken of 42 dagen is 10-1-2022 en daartussen is het hoogte koersbedrag € 233.68 ( 12-1-2022).

Hopelijk kun je hier wat mee.

M.v.g. A.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan