• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excelboy072

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2023
Hallo vrienden,

Ik ben bezig met een voorwaardelijke opmaak, maar ik kom er niet uit.
Ik heb ieder jaar in twee delen gesplitst (22.2, 22.1, 21.2, 21.2, 21.1, 20.2, 20.1, 19.2 ,19.1)
Dan heb ik een gegeven vakje in kolom M staan die de datum weergeeft.
Wat ik wil hebben is dat wanneer de datum gegeven vakje in M boven een bepaald half jaar komt deze rood word en dat alles daaronder groen. Als de datum in een vakje valt moet dit oranje worden. In vakje R2 staat de datum van het eerste half jaar (01-06) en in vakje S2 staat de datum van het tweede half jaar (31-12)
Bijvoorbeeld de Datum 15-01-2021. Dan moeten de vakjes 22.2, 22.1, 21.2 groen worden. daartussen heb je het vakje waar de datum invalt die moet dan oranje worden, dus 21.1. alles daaronder (20.2, 20.1, 19.2 ,19.1) moet rood worden. Ieder vakje moet inprincipe een kleur krijgen. Heeft iemand de formules voor de drie voorwaardelijke opmaken?
Alvast heel erg bedankt voor het helpen. Versie 16.

Mvg Pepijn

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Pepijn, je bent vergeten een voorbeeld excel bestandje mee te sturen, en je vergeet ook aan te geven met welke versie excel je werkt.

Kleine verandering

Beste meneer Ponte,

Geweldig wat u gedaan heeft. Ik heb alleen 1 puntje wat nog niet helemaal klopt. per rij komt er een andere datum te staan in kolom M. Het is dus per rij anders. En de kleuren moeten veranderen op dezelfde rij. Nu veranderen de kleuren 1 rij te hoog.
Bijvoorbeeld in M3 komt een datum dus dan moeten de vakjes (c3 t/m I3) verkleuren.
bij een nieuwe regel komt er in M4 een datum te staan. dan veranderen de vakjes (c4 t/m I4)
dat wil ik doen ongeveer tot aan rij 50.
Alleen in het bovenste vakjes komt gekregen maar dat hoeft geen kleur te krijgen.
in de vakjes (c3 t/m I3) en (c4 t/m I4) enz. komt dan het gekregen bedrag te staan.
Maar wel hartstikke bedankt!! echt geweldig
mvg Pepijn

Aanvullende informatie

Hallo Sylvester,

Ik heb een voorbeeld gestuurd hoe het eruit moet zien. Belangrijk is dat Kolom M variabel is. en dus de rijen C,D,E,F,G, H en I veranderen alleen in kleur. Later komt er informatie in de kolommen C,D,E,F,G, H en I.
bedankt!!!

Pepijn

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan