• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Voorwaardelijke opmaak

• Onderwerp starter Onderwerp starter rmk75
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

rmk75

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2013
Goedemiddag,

M'n collega vroeg om 't rooster eens onder handen te nemen.
We werken in ploegendiensten en hebben in de Dagdienst minimaal 3 mensen nodig en in de Avond en Nacht minimaal 2.
Nu heb ik een vw opmaak erin gezet die de cel geel maakt wanneer deze blanco is.
Ik heb deze per dag erin gezet wat een aardig klusje was. Het zal vast wel sneller kunnen maar ik heb daar nog geen manier voor gevonden.
Nu wil ik dat, indien in bijv cel O351 een feestdag staat, de kolom M en N rood kleuren (zie voorbeeld).
Omdat de feestdagen per jaar verschillen moet ik, naar mijn idee, per dag de voorwaardelijke opmaak instellen.
Of is hier wellicht een snellere manier voor??
Stel dat men een collega 2 x op een dienst of dag inzet dan wil ik dat de betreffende naam rood word gekleurd. Dit kan via 'dubbele waarden', maar hoe kan ik dat snel voor 't hele jaar erin zetten zonder elke dag afzonderlijk in te voeren..?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijlagen

Omdat je bestand beveiligd is kan ik daar weinig aan veranderen
Daarom maar een extra tabblad toegevoegd voor de feestdagen voorwaardelijke opmaak.
Slechts 1 formule voor alle feestdagen voor alle jaren.

Bijlagen

Oja, excuus. Vergeten dat ik 'm beveiligd had..
Ww: Rooster

Ik ga 't even bekijken.
Alvast bedankt popipipo!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan