• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelike opmaak vakantiedagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gaitmight

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2018
Berichten
10
Hallo iedereen.

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag over voorwaardelijke opmaak. Ben momenteel bezig met een planning en wil graag dat op basis van voorwaardelijke opmaak de vakantiedagen voor elke medewerker wordt ingekleurd.

Voor nu heb ik handmatig de datums grijs gearceerd, maar wil dat dit gedaan wordt op basis van de datums die ik links invul. Daarnaast moeten de data van “Henk” niet bij “Sjors” grijs gearceerd worden.
Het liefst zou ik met één formule voor alle medewerkers de dagen ingevuld krijgen, maar ben bang dat ik voor elke persoon een voorwaardelijke regel moet schrijven.

Kan iemand mij helpen?

In bijlage het bestand bijgevoegd.
(heb even testbestand gemaakt, echte bestand is een jaarplanning, maar omwille privacy even op deze manier)
 

Bijlagen

  • TEST_VOORWAARDELIJKE OPMAAK.xlsx
    12,7 KB · Weergaven: 37
Dat worden aparte opmaken ja.
In het voorbeeld heb ik ze even rood gemaakt
 

Bijlagen

  • TEST_VOORWAARDELIJKE OPMAAK.xlsx
    14 KB · Weergaven: 51
met een hulpkolom kan het met 1 voorwaardelijke opmaak:
 

Bijlagen

  • TEST_VOORWAARDELIJKE OPMAAK (met hulpkolom.xlsx
    14,3 KB · Weergaven: 43
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb inmiddels de oplossing van JVeer gebruikt.

Als ik een keer tijd heb, zal ik eens die van Sylvester proberen ;)
 
zonder extra cellen

Zonder extra cellen,
Geeft groene vak naam Henk en cel celeigenschappen in data omzetten - enz bij de 3 andere,
In voorwaardelijke opmaak formule =AANTAL.ALS(Henk;H2) dit over alle cellen van Henk.
Nu kun je in groene vak extra data invullen en wordt gelijk gekleurd.
 

Bijlagen

  • Voorwaardelijke opmaak dynamisch.xlsx
    14,3 KB · Weergaven: 39
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan