Michiel1977
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 mei 2017
Geachte forumleden
Ik ben naarstig bezig met een sjabloon waarin de directie van onze school (volwassenenonderwijs Nederlands 2e taal) de klassen voor volgend jaar bijeen kan puzzelen.
Hierbij zit ook een lokalenrooster.
Als de klas vormkrijgt kan de gebruiker in het tabblad Planning
- een start- en einddatum toevoegen (kolom X en Y)
- een campus selecteren (kolom Q)
- lesmomenten toevoegen met dagdeel (voormiddag, namiddag, avond) (kolom N) en lesdagen (maandag tot vrijdag) (kolommen S tot W)
- op basis van de geselecteerde campus en lesmomenten een bepaald lokaal kiezen. (kolommen AA tot AM)
Die gekozen lokalen worden dan automatisch bezet in het lokalenrooster van de respectievelijke campus (bv tabblad LOK DE)
Om te vermijden dat een lokaal dubbel bezet wordt wil ik in het geval van een dubbele boeking (in de kolommen AA to AM) doormiddel van voorwaardelijke opmaak de dubbele boekingen rood kleuren. Een lokaal uit de gegevensvalidatie laten verdwijnen lijkt me geen optie omdat een lokaal wel verschillende keren kan gebruikt worden als de startdatum van 'klas 2' na de einddatum van 'klas 1' ligt.
bvb:
- klas 1 in lokaal 123 van 1/9/2017 tot 31/12/2017
- klas 2 in lokaal 123 van 10/11/2017 tot 31/12/2017
lokaal 123 wordt rood! de voorwaardelijke opmaak komt in actie
- klas 2 in lokaal 123 van 01/01/2018 - 30/06/2018
lokaal 123 blijft wit, de voorwaardelijke opmaak is niet van toepassing
Ik heb me al suf gepiekerd maar dit gaat m'n petje te boven.
Wie helpt me.
Als bijlage het bestand Bekijk bijlage planning experiment v4.xlsx
Ik ben naarstig bezig met een sjabloon waarin de directie van onze school (volwassenenonderwijs Nederlands 2e taal) de klassen voor volgend jaar bijeen kan puzzelen.
Hierbij zit ook een lokalenrooster.
Als de klas vormkrijgt kan de gebruiker in het tabblad Planning
- een start- en einddatum toevoegen (kolom X en Y)
- een campus selecteren (kolom Q)
- lesmomenten toevoegen met dagdeel (voormiddag, namiddag, avond) (kolom N) en lesdagen (maandag tot vrijdag) (kolommen S tot W)
- op basis van de geselecteerde campus en lesmomenten een bepaald lokaal kiezen. (kolommen AA tot AM)
Die gekozen lokalen worden dan automatisch bezet in het lokalenrooster van de respectievelijke campus (bv tabblad LOK DE)
Om te vermijden dat een lokaal dubbel bezet wordt wil ik in het geval van een dubbele boeking (in de kolommen AA to AM) doormiddel van voorwaardelijke opmaak de dubbele boekingen rood kleuren. Een lokaal uit de gegevensvalidatie laten verdwijnen lijkt me geen optie omdat een lokaal wel verschillende keren kan gebruikt worden als de startdatum van 'klas 2' na de einddatum van 'klas 1' ligt.
bvb:
- klas 2 in lokaal 123 van 10/11/2017 tot 31/12/2017
lokaal 123 wordt rood! de voorwaardelijke opmaak komt in actie
- klas 2 in lokaal 123 van 01/01/2018 - 30/06/2018
lokaal 123 blijft wit, de voorwaardelijke opmaak is niet van toepassing
Ik heb me al suf gepiekerd maar dit gaat m'n petje te boven.
Wie helpt me.
Als bijlage het bestand Bekijk bijlage planning experiment v4.xlsx
Laatst bewerkt: