• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaarden gegevens validatie,

Status
Niet open voor verdere reacties.

aapje10

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Ik heb nu gegevens validatie gebruikt op cellen I10 en I11. Deze hebben een voorwaarde meegekregen om deelbaar te zijn door 12.
In veruit de meeste gevallen zal dit ook gaan werken maar er zijn ook genoeg artikelen die niet deelbaar moeten zijn door 12 maar door het getal in sheet: articlelist-12062020 Kolom B en dan het getal uit kolom H. Is er een formule die dit wel aan kan in gegevens validatie, of moet ik hier toch anders te werk gaan?
Ik heb nog wel wat zitten stoeien ook met waarschuwingsteken op basis van ingaven in cellen in kolom I.
Zo zie je in kolom O een opmerking tevoorschijn komen als het ingegeven aantal, dat dan weer resulteert in een aantal volle dozen, binnen 25% zit van een vol pallet. In dit geval is het resultaat op basis van I10, 44 volle dozen en is binnen een bereik van 25 van 56 dozen dat een vol pallet is.
Al deze gegevens zijn gelinkt aan articlelist-12062020.

Wat ik wil is dat bij ingaven in cellen kolom I een melding komt wanneer het aantal niet deelbaar is door het gegeven uit kolom K.
Daarnaast wil ik dat er een melding komt wanneer het resultaat in kolom L binnen een bepaald percentage komt van Kolom M.
Hierbij zou dan eenzelfde melding tevoorschijn moeten komen als nu ook het geval is in kolom O.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan