• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaarden in draaitabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JustAguy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Hallo daar,

Ik heb de laatste jaren mijn muziekverzameling in Excel bijgehouden (albums) met opmerkingen en cijfers e.d. Dit heb ik in een formaat gedaan, wat ik als bijlage bijvoeg.

Daarop heb ik verschillende draaitabellen gemaakt, om per band/artiest, maar bijvoorbeeld ook per genre of per jaar lijsten te maken. Zo heb ik bv een draaitabel gemaakt van de verschillende bands / artiesten met hun gemiddelde cijfer. Nu wil ik eigenlijk voorwaarden aan de draaitabel toevoegen. Ik wil dus bijvoorbeeld alleen maar artiesten zien waarvan ik meer dan 3 cd's heb. Of een ander voorbeeld, ik wil alleen maar de 10 hoogste cijfers van een jaar laten meerekenen voor een gemiddelde per jaar.

Kun je die voorwaarden inbakken? Zo ja, Hoe? Of zit ik op het verkeerde spoor en zijn er andere manieren om dit makkelijk te doen?

Ik heb een klein deel van de spreadsheet (database) meegestuurd om een idee te geven. Uiteraard is mijn bestand veel uitgebreider, nu ongeveer 900 titels en meer draaitabellen met meer databasegegevens en selectiecriteria

Alvast bedankt voor een reactie

Gr

JustAguy

Bijlagen

Het simpelste zal dan zijn om per gegevens rij aan te geven in een extra kolom of die rij voldoet aan het criterium. Bv. met een 0 of 1, een No of Yes.

Vervolgens kan je in de DT aangeven dat je enkel de 1 / Yes wil zien (dus vink 0 / No uit).

Dat extra veld kan bv. als een paginaveld bovenaan komen.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan