• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaarden in formule

• Onderwerp starter Onderwerp starter thst
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

thst

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2001
Hallo Allemaal,

Ik heb een aantal voorwaarden en zou dat graag in een formule willen zien.

Bij die voorwaarden horen ook prijzen, die ik graag in een andere cel zou willen zien.
Hoop dat mijn voorbeeld bestandje duidelijk genoeg is.

Angela

Bijlagen

Titel aangepast. Voortaan een serieuzere titel verzinnen.

Kun je een paar getallen voorbeeldjes geven?

Ik kan er ook geen kaas van maken. Het lijkt mij dat je tekstuele voorbeelden niet kloppen.
Maar dat kan aan mij liggen.

Richard

Angela , blijkbaar nog niet lang bezig in het wereldje van transport :cool: Als ik diverse topics van je inkijk en het prijsberekenen dan heb ik daar wat bedenkingen bij .
Het bedrijf waar ik voor werk en ook deels de facturatie voor doe pakt dit anders aan . Ofwel werken wij met dagprijzen zijnde 10 uur 350 km voor xxx aantal euro's ofwel gaan we ons bazeren op een prijzenmatrix ( soort index ) en deze gaan we onderverdelen in - 7 ton , 7-12 ton , 12 - 15 ton en dan alles daarboven , dan de diepvries enz. .
Vroeger hebben we dat ook nog gedaan een palletje voor hier of daar ( rekenen > kilometers - uren enz om dan op +/- 65 euro uit te komen > temp passé ) ooit maakte we hier op het forum een userform voor een koerrier dienst > ofwel was het het gewicht ofwel was het het volume . Heb je daar ook al eens bij stil gestaan , een klant belt ik heb hier een transportje gewicht +/- 50 kg maar 10m³ volume ( isomo ) , of een andere klant belt ik heb hier een partij speculoos koeken die naar Albert Heijn moeten 1/2 m³ zelfde 50 kg , bij deze levering kan je groepage doen en extra meepakken .
Edit : even de topic opgezocht deze hier

Laatst bewerkt:
Vert.zoeken

Sorry

Laatst bewerkt:
Trucker10,

Het zijn fictieve getallen, heeft totaal niets met mijn tarieven te maken die ik doorbereken aan de klant.
Veel bedrijven (Koeriers en transport bedrijven) hanteren allerlei tarieven en toeslagen.
Wij doen daar niet aan mee.

Maar het gaat om de formule, heb jij een idee ?

Angela

Trucker10,

Het zijn fictieve getallen, heeft totaal niets met mijn tarieven te maken die ik doorbereken aan de klant.
Veel bedrijven (Koeriers en transport bedrijven) hanteren allerlei tarieven en toeslagen.
Wij doen daar niet aan mee.

Maar het gaat om de formule, heb jij een idee ?

Angela

Ik doelde niet op de cijfers die zichtbaar staan in je topic , ik doel enkel op massa / volume verhouding per transport .
In de link naar het voorbeeldje staan formulles die in aamerking kunnen komen voor jou .

Ik heb er vlug overgelezen maar in kolom J staat het zou niet direct om in 1 , 2 , 3 op te lossen , ik vermoed dat je gaat moeten opsplitsen en met een bepaalde code werken i.p.v. 75 km en minder of 75 km en meer zet deze data in een vaste code "75min" "75plus" kan je definieren en later in een formule gebruken .
Op blad 2 heb ik een tabel gezet misschien dat je daar een idee kan opdoen .

Bijlagen

Ik heb een voorbeeldje gemaakt met 3 zone's die je qua uurloon en kilometerprijs kan aanpassen , eventueel verder uitbreidbaar met de gewenste toeslag . > of < dan 75 km .

Bijlagen

Ik heb de voorwaarden in aparte cellen gezet, zo krijg ik ook een mooi overzicht van wat wel en wel niet.
En met een simpele formule maak ik nu een keuze, dank allemaal voor het meedenken.

Angela

Beste Angela , als je der maar aan uit kunt :thumb: misschien zie ik wel eens 1 van jullie wagens rijden daar ik regelmatig in de buurt van Vught langs kom .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan