Hallo allemaal,
Ik wil graag bepaalde voorwaarden stellen aan formulieren als een bepaalde gebruiker inlogt. Dit wil ik doen door in de gebruikerstabel checkboxes te maken voor bepaalde onderdelen van mijn applicatie. Mijn vraag is nu hoe ik dat als voorwaarde stel. Dat ik dat doe met if waarde = yes dan button.visible = true etc. Maar de vraag is hoe ik de waarde als variabele neem in mn VBA code. Kan dat met een move functie? Iemand misschien een idee/voorbeeld?
Bij voorbaat dank!
Ik gebruik de volgende code als inlogscherm:
Ik wil graag bepaalde voorwaarden stellen aan formulieren als een bepaalde gebruiker inlogt. Dit wil ik doen door in de gebruikerstabel checkboxes te maken voor bepaalde onderdelen van mijn applicatie. Mijn vraag is nu hoe ik dat als voorwaarde stel. Dat ik dat doe met if waarde = yes dan button.visible = true etc. Maar de vraag is hoe ik de waarde als variabele neem in mn VBA code. Kan dat met een move functie? Iemand misschien een idee/voorbeeld?
Bij voorbaat dank!
Ik gebruik de volgende code als inlogscherm:
Code:
Private Sub Command_Click()
If IsNull(Me.cboWerknemer) Or Me.cboWerknemer = "" Then
MsgBox "Vul een gebruikersnaam in.", vbOKOnly, "Verplicht veld"
Me.cboEmployee.SetFocus
Exit Sub
End If
If IsNull(Me.txtWachtwoord) Or Me.txtWachtwoord = "" Then
MsgBox "Vul een wachtwoord in.", vbOKOnly, "Verplicht veld"
Me.txtWachtwoord.SetFocus
Exit Sub
End If
If Me.txtWachtwoord.Value = DLookup("Wachtwoord", "tblUsers", "[.Code]=" & Me.cboWerknemer.Value) Then
lngMijnWerknID = Me.cboWerknemer.Value
DoCmd.OpenForm "frmBegin"
DoCmd.Close acForm, "frmLogIn", acSaveNo
Else
MsgBox "Wachtwoord incorrect. Probeer opnieuw", vbOKOnly, "Wachtwoord"
Me.txtWachtwoord.SetFocus
End If
End Sub