NuMan
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 jan 2005
Hallo,
Volgens help functie kan ik ook een berekende waarde gebruiken die het resultaat is van een formule.
Maar ik kom niet uit.
Heeft iemand hier ervaring mee of hebben jullie deze combinatie al eerdeer gebruikt.
wat ik wil: DBSOM(database;veld;formule) ipv DBSOM(database;veld;criteria)
=======================================
voorbeeld:
=DBSOM(database;veld;criteria)
=DBSOM(A4:E10;"Winst";A1:A2) De totale winst uit de appelbomen. (225)
========================================
Voorwaarden op basis van het resultaat van een formule
U kunt als criterium ook een berekende waarde gebruiken die het resultaat is van een formule. Als u voor het maken van een criterium een formule gebruikt, moet u geen kolomlabel als criteriumlabel gebruiken. Laat de criteriumlabel leeg of gebruik een label die geen kolomlabel in de lijst is. In het volgende voorbeeld is het resultaat van het criteriumbereik dat alle rijen worden weergegeven met een waarde in kolom C die groter is dan het gemiddelde van de cellen C7:C10.
=C7>GEMIDDELDE($C$7:$C$10)
=====================================
Volgens help functie kan ik ook een berekende waarde gebruiken die het resultaat is van een formule.
Maar ik kom niet uit.
Heeft iemand hier ervaring mee of hebben jullie deze combinatie al eerdeer gebruikt.
wat ik wil: DBSOM(database;veld;formule) ipv DBSOM(database;veld;criteria)
=======================================
voorbeeld:
=DBSOM(database;veld;criteria)
=DBSOM(A4:E10;"Winst";A1:A2) De totale winst uit de appelbomen. (225)
========================================
Voorwaarden op basis van het resultaat van een formule
U kunt als criterium ook een berekende waarde gebruiken die het resultaat is van een formule. Als u voor het maken van een criterium een formule gebruikt, moet u geen kolomlabel als criteriumlabel gebruiken. Laat de criteriumlabel leeg of gebruik een label die geen kolomlabel in de lijst is. In het volgende voorbeeld is het resultaat van het criteriumbereik dat alle rijen worden weergegeven met een waarde in kolom C die groter is dan het gemiddelde van de cellen C7:C10.
=C7>GEMIDDELDE($C$7:$C$10)
=====================================
Laatst bewerkt: