• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost voorwaarden

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik draag ook mijn steentje bij via Power Query.
Ik ben ook benieuwd wat TS ervan vindt en/of waar TS nog tegenaan loopt.
Tot op heden is de achterliggende gedachte mij nog steeds niet duidelijk.
Mijn aanname is dat er meer achter zit.

Bijlagen

@ peter59,
'Klopt ook niet' uit # 22 toch even uitbreiden:
Mijn PQ-kennis is extreem ondermaats, om niet te zeggen onbestaand, maar ik zag wel dat je kolom 'Aangepast' enkel 0-waarden geeft en dus allicht de stap 'ZoekRace' niet goed zit.

@ jverkerk & TS,
Misschien toch een kijkje nemen bij #20 ?

@Enigmasmurf #20 had ik al gezien en dat is volgens mij de oplossing, maar met PQ heb je op zich geen formules meer nodig, maar de vraag zal denk ik over een veel groter bestand gaan. Ik zie de logica van de puntentelling niet zo, waar haal je bijv. de punten vandaan enz.

Kan dit een oplossing zijn.

=ALS($A4="";"";ALS(SOM([race3])>0;$D4-$E4;ALS(SOM([race2])>0;$C4-$E4;ALS(SOM([race1])>0;$B4-$E4;"geen race"))))

Bijlagen

Ik kon het niet laten.
Nog een nieuwe poging met power query.
Vlgs mij voldoet deze aan de voorwaarden van TS maar of hij hier iets aanheeft in zijn origineel?
Ik betwijfel het want is toch allemaal vergezocht.

Bijlagen

Laatstgenoemde oplossing werkt inderdaad. Ik ga daar mee aan de slag.
Had niet gedacht dat het zo lastig zou zijn. In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan