Beste,
Graag zou ik uit onderstaande TABEL1, o.b.v. 2 gekozen waarden in 2 andere Excel cellen bijv. Cel A2 (vervoermiddel) en A3 (plaats) het totale kostenbedrag in C4 automatisch willen bepalen.
Stel ik vul als gebruiker in (de volgende waarden):
A2 = Trein
A3 = Plaats3
Totale kostenbedrag (C4) geeft: 690
Dit totale kostenbedrag in C4 moet automatisch opgehaald worden uit de tabel m.b.v. een formule.
LET OP: alle waarden voor het gekozen Vervoermiddel 'Trein' in 'Plaats3' moeten worden opgeteld, dus niet alleen de eerste regel. De formule moet dus nagaan hoe vaak het Vervoermiddel Trein voorkomt in kolom 'Vervoermiddel' en de bijbehorende bedragen o.b.v. de gekozen plaats (Plaats3: 300+390) bij elkaar optellen(idem als bijv. vervoermiddel 'Bus' zou worden gekozen)
TABEL1
[TABLE="class: Grid, width: 500"]
[TR]
[TD]Vervoermiddel
[/TD]
[TD]Plaats1
[/TD]
[TD]Plaats2
[/TD]
[TD]Plaats3
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Trein
[/TD]
[TD]150
[/TD]
[TD]200
[/TD]
[TD]300
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Bus
[/TD]
[TD]600
[/TD]
[TD]500
[/TD]
[TD]400
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Trein
[/TD]
[TD]600
[/TD]
[TD]285
[/TD]
[TD]390
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Bus
[/TD]
[TD]325
[/TD]
[TD]255
[/TD]
[TD]195
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
De voorkeur gaat in deze uit naar een werkbladfunctie, echter als het niet anders kan dan graag met behulp van VBA.
Graag zou ik uit onderstaande TABEL1, o.b.v. 2 gekozen waarden in 2 andere Excel cellen bijv. Cel A2 (vervoermiddel) en A3 (plaats) het totale kostenbedrag in C4 automatisch willen bepalen.
Stel ik vul als gebruiker in (de volgende waarden):
A2 = Trein
A3 = Plaats3
Totale kostenbedrag (C4) geeft: 690
Dit totale kostenbedrag in C4 moet automatisch opgehaald worden uit de tabel m.b.v. een formule.
LET OP: alle waarden voor het gekozen Vervoermiddel 'Trein' in 'Plaats3' moeten worden opgeteld, dus niet alleen de eerste regel. De formule moet dus nagaan hoe vaak het Vervoermiddel Trein voorkomt in kolom 'Vervoermiddel' en de bijbehorende bedragen o.b.v. de gekozen plaats (Plaats3: 300+390) bij elkaar optellen(idem als bijv. vervoermiddel 'Bus' zou worden gekozen)
TABEL1
[TABLE="class: Grid, width: 500"]
[TR]
[TD]Vervoermiddel
[/TD]
[TD]Plaats1
[/TD]
[TD]Plaats2
[/TD]
[TD]Plaats3
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Trein
[/TD]
[TD]150
[/TD]
[TD]200
[/TD]
[TD]300
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Bus
[/TD]
[TD]600
[/TD]
[TD]500
[/TD]
[TD]400
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Trein
[/TD]
[TD]600
[/TD]
[TD]285
[/TD]
[TD]390
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Bus
[/TD]
[TD]325
[/TD]
[TD]255
[/TD]
[TD]195
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
De voorkeur gaat in deze uit naar een werkbladfunctie, echter als het niet anders kan dan graag met behulp van VBA.