Ik ben een database aan het bouwen voor het beheren van mobieletelefoons inclusief maandelijkse verbruik. Nu komt het vaak voor dat men binnen de organisatie van afdeling verander. Nu wil ik een query maken op afdeling waar in de maandelijke verbuik cijfers zijn opgenomen. hierin moet dus ook de wijzigingen meegenomen zijn.
Nu heb ik 4 tabellen gemaakt, CI, Cost, Koppelbestand en users. Binnen de tabel CI registreer ik de mobieletelefoons binnen Cost de maandelijke kosten op telefoonnummer en in bestand users de gerbuikers gegevens (dus ook de afdeling waar hij werkt) En met het koppelbestand koppel ik telefoon aan een gebruiker.
hoe kan ik dit het beste doen
Nu heb ik 4 tabellen gemaakt, CI, Cost, Koppelbestand en users. Binnen de tabel CI registreer ik de mobieletelefoons binnen Cost de maandelijke kosten op telefoonnummer en in bestand users de gerbuikers gegevens (dus ook de afdeling waar hij werkt) En met het koppelbestand koppel ik telefoon aan een gebruiker.
hoe kan ik dit het beste doen
Laatst bewerkt: