voorwaardes binnen een query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thew8

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 sep 2008
Ik ben een database aan het bouwen voor het beheren van mobieletelefoons inclusief maandelijkse verbruik. Nu komt het vaak voor dat men binnen de organisatie van afdeling verander. Nu wil ik een query maken op afdeling waar in de maandelijke verbuik cijfers zijn opgenomen. hierin moet dus ook de wijzigingen meegenomen zijn.

Nu heb ik 4 tabellen gemaakt, CI, Cost, Koppelbestand en users. Binnen de tabel CI registreer ik de mobieletelefoons binnen Cost de maandelijke kosten op telefoonnummer en in bestand users de gerbuikers gegevens (dus ook de afdeling waar hij werkt) En met het koppelbestand koppel ik telefoon aan een gebruiker.

hoe kan ik dit het beste doen

Laatst bewerkt:
je moet de gebruikers (user tabel) en de afdeling (user tabel) koppelen in een andere tabel. De afdelingen moeten dus in een tabel, de gebruikers in een tabel en een tabel waarin je gebruiker en afdeling met elkaar koppelt (bijvoorbeeld UserDep). Alleen dan kan een gebruiker in twee afdelingen zitten. Het is wel aan te raden een start en einddatum op te nemen in je nieuwe UserDep tabel als een gebruiker bijvoorbeeld niet bij twee afdelingen tegelijk kan werken dan mag de start en einddatum niet overlappen.

Enjoy!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan