• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardleijke opmaak met 2 voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

WIMLIN

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Voorwaarde 1: Vogels, vissen, reptielen en zoogdieren
Voorwaarde 2: Japanse Nachtegalen, Shamalijsters, Roodoorbuulbuul en Discusvis

Hoe kan ik bereiken dat ik met voorwaardelijke opmaak Voorwaarde 2 Rood (opvulling) wordt als ik kies voor vogels of vissen
Voorwaarde 2 blijft bij alle andere keuzes gewoon Wit (opvulling)
Maar daarna ook weer wit (opvulling) wordt als ik verder ga kiezen. Als ik dan één van de voorwaarde kies

Zie verder met excel bijlage. Ik hoop dat het daarin duidelijk wordt.

Verder zit ik te tobben als ik wat te lange tekst intik bij voorwaardelijke opmaak ik bij wijzigen niet met mijn pijltjes toetsen kan scrollen. Wat doe ik verkeerd.

Bijlagen

Snap niet echt je bedoeling. dus een gok
de cel wordt rood als er gekozen wordt voor vissen of vogels en er is nog niets ingevuld. wordt er iets ingevuld dan vervalt de voorwaardelijke opmaak

Bijlagen

Mooie oplossingen. Ga vandaag zeker uitproberen.

Wie kan mij verder nog helpen hoe ik de regelbeschrijving kan aanpassen bij voorwaardelijke opmaak. Als ik er met mijn pijltjestoets doorheen wil gaan komen er celverwijzingen in te staan.

Zie bijlage

Bijlagen

• Formule.JPG
    Formule.JPG
    48,4 KB · Weergaven: 59
Da's inderdaad lastig. Volgens mij is de enige mogelijkheid:
vanaf het begin met de muis selecteren tot je op de gewenste plek bent....

Ik heb nogmaals ongeveer dezelfde vraag

Voorwaarde1: Keuze menu: (VCA Basis of VCA Vol)
geldig tot Opvulling wordt rood als één van de twee wordt gekozen. Kan ik ook nog afdwingen dat er verplicht een datum ingevuld wordt met dit formaat dd-mm-yyyy

Zie bijlage

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan