Vorige pagina url

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordyvk

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
hallo,

met php zou ik de vorige pagina moeten opvragen waar de bezoeker is geweest. (dit hoeft enkel op mijn site)

Ik had deze code gevonden maar deze werkt helaas niet:
PHP:
$_SERVER['HTTP_REFERER']

Nu dacht ik met SESSION misschien maar als mensen verschillende tabbladen open hebben staan werkt dit ook niet meer goed.

Dus ik zou iets moeten hebben waar je kan zien wat de vorige pagina is van dat 'tabblad'.

alvast bedankt.

Jordy

Hoezo werkt $_SERVER['HTTP_REFERER'] niet dan? Bij mij werkt het altijd naar behoren (of is dit server afhankelijk?). Wat je zou kunnen doen is een javascript functie history go back -1...

HTTP_REFERER kun je uitschakelen in de meeste browsers. Als je je browser zo instelt dat hij dit niet moet meegeven, dan werkt dat niet, dan zal die variabele altijd leeg zijn.

Verder zou je inderdaad die javascript functie kunnen proberen, maar je zal niet achter de 'pagina' komen die daarvoor in het tabblad is geopend (bij mijn weten dan).

Ja maar met javascript heb je weer het probleem dat sommige mensen geen javascript hebben en hoe zou je dat dan moeten gebruiken in php?

Mvg.
Jordy

Mijn browsers kunnen allemaal gebruik maken van HTTP_REFERER... Safari, Chrome, Opera, IE, FF..

Anyways, via JS (in PHP dan) gaat het als volgt;

PHP:
echo '<a href="javascript:" onclick="history.go(-1); return false">ga 1 pagina terug</a>';

Ah zo.

Maar je kan dan niet:
PHP:
if($site == $vorigeSite)
{

}

Je kan het wel printen maar je kan er voor de rest toch niks mee.

Ik zou de url van de vorige pagina moeten weten. met session is dit niet mogelijk ivm verschillende tabbladen.

Mvg.

Laatst bewerkt:
Binnen dezelfde tab, als de browser het niet mee geeft, is het heel lastig te achterhalen. Wat wil je er precies mee doen dan?

Wellicht ten overvloede, maar als je bezoeker niet via een link op je pagina komt, maar door het adres direct in de typen werkt het ook niet hè? Dan wordt HTTP_REFERER niet gevuld (terecht want er is geen referer).

Het is bedoeld voor een beveiligingssysteem.
(kijken als je van de goede pagina afkomt.)

Op referer kan je niet vertrouwen dus dat is niet zo'n goed idee.

Wat dacht je van in de sessie stoppen of de gebruiker wel ingelogd is? Dat lijkt me een stuk veiliger...

Het is niet voor een inlogsysteem.

Het is veel een bestelsysteem. dat werkt ook met session alleen mensen mogen niet van stap 1 naar stap 3 kunnen gaan dus ik dacht dat dit misschien kon verholpen worden door te kijken naar de vorige pagina.

Mvg.

Iedereen bedankt voor de hulp.

Ik heb het al anders opgelost.

ik heb de vorige pagina doorgestuurd via GET. dit met een codeersysteem.

Mvg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan