vorige/volgende

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sleight

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
is er iets om te zorgen dat een gebruiker niet meer naar volgende of vorige kan gaan met die knoppen via de browser?
dat zou wel handig zijn om een hoop bugs te fixen

Je hele pagina met AJAX maken, zodat er geen aanvragen meer verzonden worden.

Maar hoezo 'verhelpt' dat bugs?

nouja, als je bijv iets invult, en daarna is het de bedoeling dat je dat niet meer kan invullen
als je dan op vorige klikt kun je dat gewoon nog eens invullen

of je moet daar allemaal checks voor maken enzo..
dus ik zal dat ajax wel eens kijken :P

edit:
nou ben ik toch wel benieuwd..
jij hebt toch eens dat spel torpia gemaakt?
in welke programmeertalen is dat dan gemaakt?

Laatst bewerkt:
PHP / mySQL / HTML / CSS / Javascript... de basics.

En je moet idd checks maken want de user kan hoe dan ook gewoon nog eens de URL invullen en helemaal aan het begin opnieuw beginnen.

Wat wil je precies doen dan?

nja ik ben bezig met een php spelletje.. alleen het schiet van geen kant op :P
vooral omdat ik te lui ben om er veel aan te werken xD

maar dat url probleem kun je natuurlijk oplossen door overal dezelfde url te nemen, en dan pagina verwerking in php te maken
is wel erg moeilijk, maar dan kan de gebruiker dus niet meer zelf iets van pagina intypen

Haha, als je wat hulp nodig hebt met design van je programma (of game) dan moet je maar roepen hoor, ik wil best wel even meedenken ;)

Het beste kun je bij een game gewoon bij belangrijke beslissingen een update van de database doen zodat hij niet terug genomen kan worden; dus als je een missie uitvoert, meteen bijhouden in de DB.

Als je de hele boel met PHP laat doen, dan moet je alsnog hetzelfde doen, want dan moet je alsnog weten wat de gebruiker allemaal al gedaan heeft.

klopt, dat met een database moet sowieso
alleen als de gebruiker dan op terug drukt, krijg je iets van 'nog eens verzenden' en dan krijg je dat het misschien 2x in die database staat
en dan moet je dus een code maken zodat je het niet twee keer kan versturen, dus bugs verhelpen

maar volgens mij kan je ook gewoon zorgen dat overal de url hetzelfde is, net als bij marktplaats
als je dan op terug drukt dan kom je weer in beginscherm.. isopzich wel irritant, maar voor dit soort phpspellen wel handig

Mwah dan blijft de optie bestaan om opnieuw het formulier in te sturen :)

Dat verhelp je er niet mee; en als je het niet 'per ongeluk' kan doen, dan kun je het als nog doen en dan is het een handige cheat.
Ik kan gewoon een kopie maken van je formulier en dat 100x in sturen als ik dat wil; je zult toch je programma dat moeten laten blokkeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan