• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vorige waarde onthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenenko

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2007
Berichten
4
Hallo,

Graag had ik de oplossing geweten voor volgend probleem: ik heb een simpel werkblad nodig waarmee ik een aantal dingen kan optellen en aftellen om bijvoorbeeld het aantal lampen in een gebouw te tellen. Ik zou dus 3 cellen willen: één met het aantal lampen die erbij geteld moeten worden, één met het aantal dat eraf moet getrokken worden en het totaal. Het is dus de bedoeling van in een lokaal binnen te gaan, bij aantal lampen '3' in te vullen en dit laten bijtellen bij het vorige totaal zonder dat ik voor elk lokaal een nieuwe cel nodig heb. Het probleem is dat ik hiervoor in Excel steeds in een kruisverwijzing terecht kom... Is er iemand die de oplossing weet? Bedankt!

Koen
 
Koen,

Kun je iets met bijgevoegde progjes:
 

Bijlagen

  • celwaarde verhogen of verlagen met 1.zip
    10 KB · Weergaven: 151
Lampen tellen

Zie bijgaand bestand. In de cellen A2 en B2 van blad 1 vul je de waarden in.

Groeten,

M.
 

Bijlagen

  • Lampen tellen.rar
    9,5 KB · Weergaven: 218
Zie bijgaand bestand. In de cellen A2 en B2 van blad 1 vul je de waarden in.

Groeten,

M.

Wauw super, dit was wat ik zocht! Ik dacht al dat het met een macro moest gebeuren, 2 jaar geleden heb ik een cursus VB gevolgd en daarmee zou het goed gelukt zijn maar de integratie met Excel lukte niet echt. Bedankt voor de oplossing!
 
Hallo,

ik heb zonet dit voor 4 verschillende types lampen aangepast (in de VB editor steeds nieuwe modules aangemaakt) en op de pc werkt dit prima, het enige nadeel is het wat trage programmeren. Maar toen ik het bestand op m'n pda uitvoerde (het is de bedoeling van met zo'n pda het aantal lampen te gaan tellen) blijkt windows mobile macro's niet te kunnen uitvoeren, kan dit?
 
Hallo,

ik heb zonet dit voor 4 verschillende types lampen aangepast (in de VB editor steeds nieuwe modules aangemaakt) en op de pc werkt dit prima, het enige nadeel is het wat trage programmeren. Maar toen ik het bestand op m'n pda uitvoerde (het is de bedoeling van met zo'n pda het aantal lampen te gaan tellen) blijkt windows mobile macro's niet te kunnen uitvoeren, kan dit?

Volgens mij is dat zo ja. Heb dat in ieder geval nog al gelezen op forums. Geen eigen ervaring mee.
 
... het enige nadeel is het wat trage programmeren.

Hier is kortere code:

Code:
Sub Copy()
    Application.ScreenUpdating = False
    If Range("A2") <> "" Then Sheets("1").Range("A2").Copy Sheets("2").Range("A1").End(xlDown).Offset(1)
    If Range("B2") <> "" Then Sheets("1").Range("B2").Copy Sheets("2").Range("B1").End(xlDown).Offset(1)
    Application.CutCopyMode = False
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

kan nog korter als er meerdere lampen zijn, maar dan moet je meer details geven.

Wigi
 
Bedankt voor de hulp mensen! DIe nieuwe manier lijkt me erg goed maar aangezien ze niet werkt op een pocket pc zal ik moeten zoeken naar een andere oplossing...Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan