Vorm weergave voor Subformulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

naprius

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een formulier met een aantal subformulieren. Deze worden nu standaard als Gegevensbladweergave weergegeven. Ik wil echter graag dat deze standaard worden geopend in de vorm-weergave. Ik kan echter geen optie vinden bij eigenschappen of Beeld oid om dit in te stellen.

Kan iemand mij vertellen hoe?

mvg,

naprius

De vormweergave? Ik raak de voeling met de taal geloof ik een beetje kwijt ;)
Een formulier kent 3 weergaven: (even voor het gemak alleen de normale benoemd)
1. Enkelvoudig formulier
2. Doorlopend formulier
3. Gegevensblad.

Take your pick...

Als ik het formulier weergeef en dan rechtermuisknop op het een kolom in het subformilier krijg ik een menu. Daarin staat een optie Subformulier waaronder ik weer kan kiezen uit verschillende weergaves. Hier staat ook Vorm bij.

Als ik deze kies zet hij alles mooi onder elkaar zoals ik ze ook in de ontwerpweergave heb gezet.

Bijlagen

• vorm.jpg
    vorm.jpg
    99,2 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Je zit niet in de Ontwerpweergave. En daar stel je de eigenschappen in. Vandaar dat ik de optie 'Vorm' niet ken :)

Wat wil je vastzetten?

Zoals op het plaatje dat ik heb bijgevoegd. Dat het subformulier standaard er zo uitziet.

Het linkerformulier heb je in Gegevensbladweergave staan, rechts is Enkelvoudig. Kun je dus simpel instellen in het Ontwerpscherm.

Ik kan enkelvoudig formulier enkel kiezen bij de eigenschappen van het hoofdformulier. Bij de subformulieren kan ik om de een of andere reden geen standaardweergave kiezen

Je moet je subformulier in ontwerpweergve openen en daarin de gewenste formulierweergave kiezen.

Tardis

Je moet, kortom, als je het hoofdformulier opent, eerst het subformulier goed selecteren. Anders pas je de eigenschappen van het hoofdformulier aan. Een subformulier is, net als een tekstvak, gewoon een object op een formulier.

Ahhhh subformulier openen in nieuw venster en dan instellen. We hebben hem! Dank u zeer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan