Vormgeving naar Windows Klassiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuning4you

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
328
Binnen ons netwerk kunnen gebruikers hun windows vormgeving niet aanpassen.
Bij sommige staat er dus onderaan de lelijke blauwe balk met groene knop van windows xp.
Via Configuratiescherm - rechtermuisklik (+shift ingedrukt) op Beeldscherm kan ik de vormgeving aanpassen naar windows klassiek.
Wanneer ik de volgende keer opnieuw inlog heb ik echter die lelijke balk opnieuw.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Waar wordt dit specifiek bewaard. Wij maken gebruik van roaming profiles.
 
Tja waarschijnlijk worden de beeldscherminstellingen via een logon script ingeladen. Je kunt dat wel veranderen maar dan moet dat in het logonscript. Daar staan ook dingen over de resolutie enz. Dus ik denk dat je dat alleen kan oplossen als jezelf de systeembeheerder bent. Misschien kun je het op afd. systeembeheer aangeven? dat hun het oplossen.
 
Ik ben systeembeheerder. Voorlopig weet ik alleen dat de instellingen voor vormgeving worden tegengehouden door de GPO.
Sommige gebruikers hebben dan wel de Windows Klassiek view.
In het loginscript zit daar niets in vervat.
 
Neen dat heeft er normaal niets mee te maken
Vandaag heb ik het kunnen oplossen voor mij als gebruiker door mijn roaming profile op de server te wissen en mijn pc, zo wordt een nieuw roaming profile aangemaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan