Vormgeving website (Joomla)

• Onderwerp starter Onderwerp starter WY79
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WY79

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
Hoe komt het dat een website er anders uitziet op een computer met Windows Vista en Windows 10. Ik maak op allebei de computers gebruik van FireFox (nieuwste versie).

In1school Windows Vista.jpgIn1school Windows 10.jpg

In de afbeelding "In1school Windows Vista.jpg" zie je de woorden "KENNIS & ONDERSTEUNING" onder elkaar staan en "ONDERSTEUNING VOOR OUDERS" staat niet in 1 balk, dat staat er dan onder.

In aansluiting op de tip van Dick64: Doe een Ctrl+0 (nul) om evt. zoom, lettergrootte etc. weer op normaal te krijgen. Vergelijk dan opnieuw.

Overigens kan het ook nog zo zijn dat de schermresolutie (in Windows dus) anders is tussen die twee computers...

Tijs.

Het heeft wel met de zoomniveau te maken. Want als ik de zoomniveau op 120% heb staan, dan is het wel goed. Maar dan blijft het raar, als ik de zoomniveau op 100% heb staan, dat het anders is.

Zeker niet de beste terugmelding ooit gezien (gegeven de tips die gegeven zijn) :mad::
a. Zijn de schermresoluties anders tussen die 2 computers?
b. Met Ctrl+0 is het op beide computers hetzelfde ('foute') resultaat, qua weergave? En met 120% zoom is het op beide computers goed weergegeven?

Verder: Zie dat op de website ook de tekengrootte vergroot en verkleind kan worden (zie boven ACTUEEL). Dus... heb je daar op een of beide computers (ooit) iets mee gedaan?

Tijs.

@dnties,

Hoef je niet :mad: te worden. Ik had er gewoon overheen gelezen.
a. Zijn de schermresoluties anders tussen die 2 computers? Hoe kan ik daar achter komen? Ik heb gekeken bij configuratiescherm, en dan bij beeldscherminstellingen, maar kon niet wat vinden.
b. Met Ctrl+0 is het op beide computers hetzelfde ('foute') resultaat, qua weergave? Dan is het op beide computers hetzelfde. En met 120% zoom is het op beide computers goed weergegeven? Nee, verschillend.

Het zal wel met de resolutie te maken hebben.

[Windows-toets]+R toetscombinatie -> powershell
Get-WmiObject -Class Win32_DesktopMonitor | Select-Object ScreenWidth,ScreenHeight

Geeft bij mij braaf de resolutie
Code:
ScreenWidth                            ScreenHeight
-----------                            ------------
       1920                                    1080

Ik ben niet zeker of dit ook op Vista werkt, hopelijk wel.

Alternatief: Open cmd.exe en type het volgende commando, afgesloten met Enter:
wmic path Win32_VideoController get VideoModeDescription
Levert bij mij op:
Code:
VideoModeDescription
1920 x 1080 x 4294967296 kleuren

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan