vormgeving windows klassiek schiet regelmatig terug in default

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spuugzat

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Ik heb XP home edition, ik heb de vormgeving in windows klassiek gezet. Dat wil ik zo hebben en houden!
Echter elke keer als ik mijn pc opnieuw opstart is het weer een verrassing of vormgeving windows-XP dan wel de door mij ingestelde windows-klassiek verschijnt. Dit is erg vervelend. Wie weet raadt?

Ik kan op de site van Microsoft er niet veel over vinden, maar zijn er toevallig meerdere gebruikersnamen waaruit je moet kiezen? Elke gebruiker heeft een eigen thema.

ik zie hier 1 profiel, als je opstart is er geen keuze moment, dus neem aan dat er maar 1 profiel is. ikben ook de enige die van deze pc gebruik maakt. Misschien dat er ergens nog een default profiel zit? Geen idee hoe dat te controleren.

Ik vind het echt een heel irritant probleem elke 3e of 4e herstart krijg ik de default xp vormgeving terug.

Als je er maar één ziet is dat goed.

Dat herstarten wat je doet, is dat omdat de PC gek doet? Kijk eens in de logboeken (rechtermuis op 'deze computer' -> beheren). Of je daar iets ziet staan.

met herstarten bedoel ik gewoon dat je hem wel eens uit zet een later op de dag weer aanzet.
Ik heb nu net regel 214 toegevoegd, zal berichten hoe het zich gedraagt.
Alvast bedankt!

Zet de opstarttype van service Themas op uitgeschakeld dan zal Windows de XP thema nooit meer laden en altijd klasiek blijven.. :)

Start - uitvoeren - cmd

sc config themes start= disabled

als ik Start - uitvoeren - cmd doe kom ik in een DOS scherm
Moet ik daarin: sc config themes start= disabled typen?

ik heb wel al die regel 214 (zie vorige http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm ) ingevoerd, wat resulteerde dat ie weer in XP vormgeving opende ! :(
Hoe kan ik die regel weer verwijderen? of kan ik die laten?

Ik vrees dat de tweak die ik gaf het tegengeovergestelde doet.
FF niet goed gelezen. :(
Ik zoek even voor je verder.

Wat bedoel je eigenlijk met klassiek, alles of het startmenu ?

als ik Start - uitvoeren - cmd doe kom ik in een DOS scherm
Moet ik daarin: sc config themes start= disabled typen?

ik heb wel al die regel 214 (zie vorige http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm ) ingevoerd, wat resulteerde dat ie weer in XP vormgeving opende ! :(
Hoe kan ik die regel weer verwijderen? of kan ik die laten?

Moet niet kan wel, je kan ook in een omweg naar

start - uitvoeren en type

services.msc

zoek de service "Themas" dubbelklik die en zet opstart type op uitgeschakeld.
Dat is het zelfde als die dik gedrukte regel van boven in command line plakken en enter duwen.. :)

Die fix van kelly kan geen kwaad als themas service uit staat kan Windows geen Themas meer laten zien en kan alleen nog maar klassiek weer geven...

@ ZipPe

Dank je voor dit duidelijke antwoord :thumb:
Had het bijna ook gevonden/geweten maar jij hebt het geloof ik in je hoofd. :)

b015.gif

:thumb:

Moet niet kan wel, je kan ook in een omweg naar

start - uitvoeren en type

services.msc

zoek de service "Themas" dubbelklik die en zet opstart type op uitgeschakeld.

Hallo, ik heb bovenstaande tip uitgevoerd en het een tijdje uitgetest. Nu werkt het zaakje zoals ik wil, bedankt allen!

(of zou het gekomen zijn doordat ik 3x op de monitor tikte en vervolgens 5 rondjes om de pc heb gelopen uitsprekend "Microsoft is de beste"?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan