vpn blegacom vs telenet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dejobse

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Hallo,

Ik zou graag een vpn maken tussen hier thuis en op kantoor, dit om een automatische back-up te kunnen maken op een netwerk schijf thuis, maar ook om simpel aan de bestanden van verschillende computers te kunnen.
Dus ik dacht aan een hardware vpn, hoe ik dit zou moeten doen en of dit überhaupt gaat met een modemrouter van belgacom(werk) en een van telenet(thuis)

Ik heb wel al wat zitten zoeken maar alleen uitleg van hoe je dit via windows moet doen(dus nieuwe verbinding maken etc) maar ik denk niet dat dit is wat ik zoek

Maar goed, als iemand een idee heeft van wat ik het beste kan doen en hoe ik dit dan kan doen, hoor ik het graag.

alvast bedankt!

Een site-to-site vpn opzetten is toch van een andere orde. Of dit met de routers kan die je hebt weet ik niet. Laat dit liefst doen door een vakman. Die kan je meteen ook helpen bij het maken van een goede (en vooral bruikbare) backup en andere zaken.

Wat heb je voor server op kantoor ?
Domaincontroller ?
Windows2008 ?

Je zal in de router op kantoor zo-wie-zo TCP port 1723 moeten forwarden. (PPTP)
Maar ik ben het ook met RogerS eens, je kan het beter door een vakman laten doen want zoiets via een forum configureren valt niet mee hoor.

Groeten Marcel

@RogerS Nee ik doe het liever zelf want dan leer ik er ook wat van, en die back-up is geen probleem daar ben ik wel in thuis(zolang het in hetzelfde netwerk is)
@hoogteijling Gewoon 2 werkstations geen server wel een netwerk hd maarja :D maar ik zou dus in principe gewoon op kantoor(moet maar op 1 computer) dat je in het netwerk de netwerkschijf thuis kan zien, zodat ik daar de back-up heen kan sturen.

dankjullie voor de reacties

is er ook een andere manier? waarschijnlijk wel een softwarematige, al vind ik hier zo goed als geen uitleg voor :s

Puur bestanden kan natuurlijk ook via secure FTP. Een VPN tunnel is meer voor volledige netwerk ondersteuning. Overigens zijn hier ook goede oplossingen voor

jah, ik heb liever het hele netwerk zodat ik in het hele netwerk thuis kan komen en omgekeerd, als ik dan is bestanden vergeten ben moet ik niet met teamvieuwer gaan zitten *****n...
Weet jij hier dan nog een vrij gemakkelijke mogelijkheid voor?

Alle gratis VPN oplossingen die ik ken draaien alleen op Linux servers. misschien zijn er een paar windows ports, maar daar ben ik niet bekend mee. clients zijn er wel voldoende voor bijna alle besturingsystemen.

Indien je een router hebt/aanschaft die met openwrt overweg kan, kun je ook een vpn server draaien op je router

dit zijn modemrouters van telenet en belgacom dus een andere in de plaats zetten gaat al niet
maar ik heb hier nog wel een servertje liggen, als ik hier linux server op ga draaien kan ik daar dan iets mee forceren?

Voor zover mij bekend blokkeert telenet poort 500 voor je VPN. Hier zul je eerst een oplossing voor moeten bedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan