vpn doet raar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
ik heb sins een paar dagen mijn vpn werkend gekregen, maar de verbinding op locatie2 kan niet pingen naar locatie1, maar wel als ik vanuit locatie2 ping naar locatie1.

als ik vanuit locatie2 ping naar locatie1 op ip ping xxx.xxx.xxx.xxx -t krijg ik geen andwoord, en die zelfde tijd vanuit locatie1 ping naar locatie2 krijg ik andwoord en komt de ping op locatie2 ook los.

kan het zijn dat op locatie1 waar ik de portjes in de modem heb open gezet 'nog iets om de zoveel tijd blokt. maarnu na dat de verbinding op locatie 1 naar 2 oproept dat dan dan 2 naar 1 wel werkt.

De modem is "Thomson TG789vn" de portjes daarin voor vpn ipsec staan open en zijn:
UDP 500, UDP 10000, UDP 50, TCP 4500.
die portjes staan open naar de pfsense router waar vpn verbinding ingesteld is.

op locatie2 heb ik ook naar andere connexies en die werken. dit is met kabelinternet.
locatie1 is een adsl verbinding.

Kan ook de firewall zijn. De meeste staan standaard ingesteld om ICMP niet door te laten. Niet kunnen pingen zegt niets over de verbinding an sich

Nog niet opgelost, vpn werkt wel na verbinding van a naar b en van b naar a te pingen. als het 2 kanten uitgaat werkt de vpn voledig..

Zoals ik al in mijn vorige reply aangaf: als de ping ineens werkt als je van de andere kant pingt is het waarschijnlijk een firewall. Heb je deze nagelopen? De vpn moet op dat moment al werken anders komt geen van beide door

Het zal de firewall dan wel zijn in de router van kpn waar de portjes in openstaan naar de pfsense.
ik heb gelezen dat de firewall niet uitgezet kan worden in die modem/router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan