VPN: error 678 geen antwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiim

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Berichten
3
Hallo

Even schetsen:

Ik heb een VPN server die tevens RADIUS, DC, ISA en intranet server is. Ik heb een Linksys routertje die mij via een vast ip adres verbind met het internet. Nu heb ik via RRAS een VPN server opgezet maar het lukt me maar niet om met een externe xp machine te verbinden.

Ik volgende deze gids voor het opzetten van de VPN server, al zette ik alles wel op 1 computer: http://www.microsoft.com/downloads/...71-4480-4175-962c-4d3c27e8c7d2&DisplayLang=en (al lijkt ze niet meer downloadable, ik heb ze op papier; de titel is "step-by-step guide for setting up vpn-based remote access in a test lab.) en komt van M$ zelf dus zou moeten werken.

Heb mijn router ingesteld om aan pptp passthrought te doen en poort 1723 te forwarden naar het ip adres van mijn win2k3 server. Firewall en acl's staan af.

Met ethereal bekijk ik mijn netwerkkaart naar buiten(internet) toe op de server en zie dat hij de aanvragen op poort 1723 binnenkrijgt. Eerst antwoordde hij niet maar dat lag aan m'n ISA server. Na wat te veranderen in isa (2006) zie ik in ethereal nu ook sync pakketjes vertrekken.

In de log van de router zag ik echter niets gebeuren, dit bleek bogus te zijn want met ethereal op mijn client merk ik dat de client wel degelijk de sync pakketjes terugkrijgt van de server ....

maar waarom blijft mijn client dan "error 678: de externe server reageert niet" spuiten. De windows firewall staat uit en ik gebruik geen firewall/anti virus (op de client).

Snap dr helemaal niets meer van :(
 
jagh zit ik er letterlijk 6uur op te zoeken vind ik de oplossing 2minuten nadat ik dit berichtje post ...

Ik heb het kunnen oplossen door in plaats van de dhcp server adressen te laten uitdelen bij het configureren in RRAS daar een specifieke range op te geven... Blijkbaar liep er dus iets fout met de dhcp relay...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan