VPN is geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jepewe

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2001
Ik kan geen VPN verbinding maken in XP. Het is geblokkeerd.
Na Config->Netwerkverbinding->Nieuwe verbinding maken->Verbinding met het netwerk op mijn werk maken - krijg ik een grijze geblokkeerde pagina.
Ik kan VPN Verbinding noch Inbelverbinding kiezen.
Hoe kan ik deze pagina deblokkeren?
Joop

Van waaruit probeer je een VPN verbinding op te zetten? Van thuis, of van op je werk? Vertel eens wat meer over de situatie.

Hangmat,
De situatie is simpel nietwaar. XP biedt een programma
voor het opzetten van een thuisnetwerk. Een van de onderdelen is het instellen van een VPN. Ik heb geeneens een werkplek buiten deze computer. Zelfs als de computer als stand-alone draait heb je dit nog nodig. Althans volgens XP. Als je in de netwerkomgeving kiest voor het opzetten van een nieuwe verbinding (ook al helemaal gedirigeerd door XP), kom je onvermijdelijk op de pagina waar je uit 4 mogelijkheden kunt kiezen. Volgens mijn provider (planet internet) moet ik dan voor: "Verbinding met het netwerk op mijn werk maken" kiezen. Daarop volgt de pagina met 2 keuzes: 1 inbelverbinding - 2 VPN verbinding. Deze pagina is grijs en daar houdt ook mijn poging om met adsl op het internet te komen op. De computer waarmee ik nu op het internet ben, is mijn oude computer, die ik precies op dezelfde wijze heb geïnstalleerd maar waar ik dat probleem nooit heb gehad. Ik doe slechts wat mijn IP mij voorschrijft en wat XP mij toelaat.
Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan