VPN maakt wel verbinding volgens software, maar werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

knoeier

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2004
Hallo iedereen

Voor mijn werk op school heb ik een vpn verbinding nodig om aan artikels te geraken en mijn referenties te kunnen importeren in endnote.

Ik heb reeds met 3 verschillende programmas geprobeerd een goede verbinding te maken, maar het lukt me nooit. Ik installeer het programma, geef het profielbestand in dat we kunnen downloaden van de school en na invoeren van mijn gebruikersnaam en wachtwoord geeft het programma iedere keer de melding dat de verbinding gelukt is en dat de tunnel enabled is of connected of eender wat. Wanneer ik dan daadwerkelijk mijn werk probeer te doen of mijn IP adres check via watismijnip.nl blijkt dat ik helemaal niet verbonden ben via vpn.

De mensen op school proberen mij zo goed mogelijk te helpen maar weten er zelf niet veel van.

Ik heb al wat gelezen op internet over mogelijke problemen maar ik weet niet of deze van toepassing zijn voor mij gezien ik zogezegd iedere keer verbinding heb.

Kan iemand mij helpen?

Watismijnip.nl heeft niets met de VPN te maken.

Een VPN verbindt een privé/thuisnetwerk met een netwerk van de baas.
Eerste stap die je moet gaan zetten is:
a. Welk privé/thuisnetwerk heb je? Bijv. 192.168.1.x, 192.168.0.x of 10.0.0.x
b. Wat is het netwerk bij de baas? Zal ook een 192.168.x.x netwerk zijn of een 10.x.x.x netwerk.
c. Vraag het ip-adres van een apparaat op het bedrijfsnetwerk dat je zou kunnen pingen zodra de VPN-verbinding er is.
Voorbeeld: Stel dat 192.168.3.12 een server is op het bedrijfsnetwerk, dan zou je kunnen kijken of je die kunt pingen zodra vlgs. de vpn-software de verbinding er is:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ping 192.168.3.12
d. Als het thuisnetwerk en het zakelijke netwerk beiden dezelfde ip-adresreeks zijn (bijv. 192.168.1.x), dan zul je je lokale (thuis-)netwerk moeten omzetten naar een andere reeks (in dit voorbeeld: 192.168.2.x of 192.168.3.x etc.)

Succes,

Tijs.

als ik in mijn router kijk zie ik: Router IP Local IP Addres: 192.168.1.1
is dit mijn thuisnetwerk?
Ik heb dit eens veranderd naar 192.168.2.1, haalt dit iets uit? Mijn vpn werkt nog steeds niet.

Hoe kan ik achter het netwerk op school komen?

Navragen op school welk netwerk het is. En ook navragen welk apparaat te pingen is binnen dat netwerk (een server bijv.) en welk ip-adres die heeft.

Gegeven wat je nu meld is het privé/thuisnetwerk het 192.168.1.x netwerk. Hopelijk is het schoolnetwerk niet ook een 192.168.1.x netwerk (zie vorige posting over omnummeren).

Tijs.

Navragen op school welk netwerk het is. En ook navragen welk apparaat te pingen is binnen dat netwerk (een server bijv.) en welk ip-adres die heeft.

Gegeven wat je nu meld is het privé/thuisnetwerk het 192.168.1.x netwerk. Hopelijk is het schoolnetwerk niet ook een 192.168.1.x netwerk (zie vorige posting over omnummeren).

Tijs.

Ik heb ondertussen mijn eigen netwerk al omgenummerd naar een 192.168.2.x netwerk. Het probleem is nog steeds. Kan het zijn dat ik de oplossing ergens anders moet zoeken? Heeft die term 192.168.x.x ook een naam? dat ik weet wat ik juist moet vragen op school?

edit: "pingen is uitgeschakeld en dus niet meer mogelijk" werd mij verteld op school. Van het ip adres van het netwerk wisten ze mij niets te vertellen.

Laatst bewerkt:
Tsja, als je geen (enkele) ondersteuning vanuit school krijgt, dan wordt het moeilijk...

Overigens kun je (normaal gesproken) de router van school wél pingen vanaf het lokale netwerk daar, dus misschien kun je daar het (interne) ip-adres van achterhalen.

Tijs.

Aan mijn vpn verbinding scheelde er blijkbaar niets. Ik moest gewoon via een ICA client een browser openen in de cloud waarna ik wel kon werken.

alleszins bedankt voor alle moeite, het probleem is nu opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan