VPN met sweex router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Supersurver

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2001
Hallo allemaal,

Weet iemand hoe het mogelijk is om met deze wirreless sweex router:

http://sweex.nl/product.asp?pid=221

een vpn server te maken.

Zodat ik vanaf een andere pc kan inbellen op mijn ip en dat ik dan gewoon in het net werk kom te zitten. Dus niet met 1 bepaalde pc maar echt met de router...
Met 1 bepaalde pc is al wel gelukt alleen kom ik van buiten af niet in de pc maar wel interne :confused:

Kan iemand mij hier mee helpen?

Wil je de router kunnen benaderen en daar b.v. instellingen doen, of wil je alle computers kunnen benaderen alsof je thuis in je netwerk zit. Als je namelijk al 1 computer in je netwerk kan benaderen en je hebt al een thuisnetwerk geinstalleerd, dan kan je toch via .b.v verkenner naar je andere gedeelde harde schijven toe? Of zelfs vanaf die ene computer die je wel kan bereiken, de remote desktop opstarten zodat je naar de andere pc's kan. Je bent trouwens al verder dan ik, ik probeer nog steeds om in de router de juiste poort open te zetten/ en forwarden zodat ik op afstand 1 van mijn 3 pc's in het netwerk kan bedienen.

ik ben ook al bezig geweest met een sweex router maar het is mij ook niet gelukt ik krijg teles een foud op de verviviekatie of zo iets maar je moet een antal poorten zoor zetten naar een pc die een vpn server draait

groeten aart

Wat ik graag wil is de andere pc's in het netwerk kunnen benaderen zoals ik ook heb als me pc gewoon in het netwerk hangt.

Wat ik dus al wel heb is dat ik een pc in het netwerk heb gecovigureerd als VPN server hier op kan ik duz inbellen en verbinding maken met het netwerk.

Alleen lukt dit als de pc in het netwerk zit waarin dus die server ook zit. Wat ik dus wil is de router zo convigureren dat ik ook door de router bij de server kan of gewoon op de router moet inbellen. zodat niet persee die pc aan moet staan.

Weet iemand hoe ik moet doen?

waarom als vpn server
gewoon netwerk delen gebruiken volgens mij.
de router blockeert alleen van buiten naar binnen, in je netwerk zelf moet je er geen last van hebben
zorg wel dat bv alle computers dezelfde werkgroepnaam hebben

Wat ik heb gedaan heb ik uit dit artikel gehaald:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/856814

en heb op andere pc volgens deze handleiding verbinding met de vpn server gemaakt:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/860645

dit zelfde heb ik ook op een pc buiten het netwerk gedaan. dus ergens op het internet. maar die kwam er niet in..

Doe ik dan iets fout?

En volgens mij ligt 't probleem bij de router..

Zo worden me poorte gerouted:
Private IP Port Type Public Port
1. 192.168.0.89 1723 TCP 1723
2. 192.168.0.89 1723 UDP 1723
3. 192.168.0.89 500 UDP 500
4. 192.168.0.89 500 TCP 500
5. 192.168.0.89 89 TCP 89
6. 192.168.0.89 89 UDP 89

Deze melding krijg ik op een andere pc:

Bezig met verbinding maken met 192.168.0.89

Fout: 800: Er kan geen VPN-verbinding tot stand worden gebracht.
De VPN-server is onbereikbaar of de beveilingsparamters zijn
voor deze verbinding niet correct ingesteld.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan