Remy
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 20 nov 2001
Hallo beste helpers,
Zit met een vreemde puzzel, in het verleden (half jaartje ong.) heeft het altijd probleemloos
gewerkt. VPN op mijn synology... Nu geven alle opties VPN (L2TP, OpenVPN en PPTP niet
meer thuis na verbinden via mijn WAN adres ! Het lijkt iedere keer fout te lopen op dat
IP adres, want als ik in mijn eigen netwerk (192.168.178.17) de NAS opzoek om een VPN
verbinding te maken pakt hij direct de verbinding. Probeer ik nu echter verbinding met
men WAN adres te maken, dan reageert hij niet of geeft de melding L2TP server reageert
niet, neem contact op met de beheerder...
In mijn modem staan volgens mij alle poorten (goed) geforward (zie bijlage)
Kan het zijn dat het Ubee modem poorten heeft geblokkeerd vanwege dubbel gebruik ?
Heb hier ook ergens iets van gelezen, dat ISP op hun routers bepaalde kanalen blokkeren
of niet vrijgeven...
Wie kan mij de weg wijzen
Ik zit er al veel te lang naar te turen en zie vast een domme
doch simpele instelling over het hoofd...
Heb ook de Gateway opties goed staan volgens mij..
Alvast dank voor de tips
Groetjes,
Remy

Zit met een vreemde puzzel, in het verleden (half jaartje ong.) heeft het altijd probleemloos
gewerkt. VPN op mijn synology... Nu geven alle opties VPN (L2TP, OpenVPN en PPTP niet
meer thuis na verbinden via mijn WAN adres ! Het lijkt iedere keer fout te lopen op dat
IP adres, want als ik in mijn eigen netwerk (192.168.178.17) de NAS opzoek om een VPN
verbinding te maken pakt hij direct de verbinding. Probeer ik nu echter verbinding met
men WAN adres te maken, dan reageert hij niet of geeft de melding L2TP server reageert
niet, neem contact op met de beheerder...
In mijn modem staan volgens mij alle poorten (goed) geforward (zie bijlage)
Kan het zijn dat het Ubee modem poorten heeft geblokkeerd vanwege dubbel gebruik ?
Heb hier ook ergens iets van gelezen, dat ISP op hun routers bepaalde kanalen blokkeren
of niet vrijgeven...
Wie kan mij de weg wijzen

doch simpele instelling over het hoofd...

Heb ook de Gateway opties goed staan volgens mij..
Alvast dank voor de tips
Groetjes,
Remy