vpn op vista home premium

• Onderwerp starter Onderwerp starter wake
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wake

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
ik heb een medion laptop met daarop een volledig geupdate vista home premium versie.

Nou wil ik een vpn verbinding opzetten met mijn werkt (wat bij collega's goed werkt) maar op mijn home premium versie niet. Ik heb al uren gezocht op google waar het aan zou kunnen liggen zonder succes.

Het zit hem erin dat de services die nodig zijn (op inet gevonden) niet willen starten,

remote access auto connection manager
fout 1068: afhankelijkheids service of groep kan niet worden gestart.

remote access connection manager
fout 1068: afhankelijkheids service of groep kan niet worden gestart.

als ik dan na loop van welke services hij afhankelijk is en die probeer te starten blijken die ook niet te draaien en die kan ik ook niet aan zetten:

remote procedure call (rpc)
gestart

sstp service:
fout 1717 de interface is onbekend

bijvoorbeeld de event log:
fout 3: het systeem kan het opgegeven pad niet vinden

telephony:
gestart

kan ik die vpn verbinding toch maken op windows vista home premium?

de sstp service heb ik nog nooit van gehoord, staat niet als afhankelijke service genoemd bij de Remote Access Auto Connection Manager service (ook niet Remote Access Connection Manager) en kan ik op mijn Vista Ultimate machine ook niet vinden.

Welke service bedoelde je nu?

Tijs.

het gaat niet om die service, het gaat om vpn verbinding die werken moet. Die service kom je uiteindelijk tegen als je de afhankelijkheden blijft volgen. Windows vista home primium

Ik volg alle afhankelijkheden, heb zelfs een VPN verbindingsdocument gemaakt, maar een SSTP service ken ik niet. Als die bestaat dan is het geen Vista-eigen service, lijkt mij zo.

Graag wat schermafdrukken of dergelijke van de meldingen in het Logboek en van die SSTP service bijsluiten.

Tijs.

op mijn desktop waar ik windows 7 ultimate heb draaien staan die services ook gewoon in het rijtje.

werkt vpn wel op home premium?

screenshots komen er aan

Ik zie geen reden waarom VPN niet beschikbaar zou zijn op een Home Premium versie. Ik wacht met interesse de schermafdrukken af.

Tijs.

zie bijlage

Bijlagen

• screenshot1.jpg
    screenshot1.jpg
    98,5 KB · Weergaven: 49
  • screenshot2.jpg
    screenshot2.jpg
    99 KB · Weergaven: 43
SSTP schijnt pas geïntroduceerd te zijn met SP1 voor Vista, vandaar dat ik 'm bij mij niet gezien heb.

Ik ga proberen SP2 voor Vista te installeren en daarna kijken of ik dan wat voor je betekenen kan.

Tijs.

Niet zelf getest, maar de instructie die hier staat lijkt me geldig om SSTP te verwijderen en daarna te herinstalleren. Maak wel vooraf even een herstelpunt, zodat je de situatie weer terug kunt zetten naar hoe het nu is als de tip niet helpt/werkt.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan