VPN probleem!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

interboy007

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
Effe een vraagje over VPN met XP.

ik heb nu al dagen zitten uitzoeken hoe je een VPN moet opzetten maar ik ben er nog steeds niet uit.

Ik heb zelf een verbinding opgezet die inkomende clients doorlaat.

ik heb het zo ver gekregen dat mensen kunnne inloggen bij mijn verbinding maar nu de poblemen.

probleem 1: Ik zie dat iemand geconnect is maar verder dan dat komen we niet.
Hij kan niet mijn gedeelde bestanden zien.

probleem 2: Er kan maar 1 client per keer inloggen, hoe krijg ik het zover dat er meerdere clients tegelijkertijd kunnen inloggen.

overige informatie: ik heb de volgende ipadressen vrijgegeven voor deze verbindingen 192.168.0.240 tot 192.168.0.250 .

wat doe ik nou fout ??????????
ik hoop gauw van jullie te horen, hier liefst wil ik iets vernemen van mensen die dit ook echt hebben opgezet, ik heb niet veel aan "van horen zeggen" want daar heb ik al veel naar geluisterd en ben niet veel verder gekomen....

alvast bedankt !!!

Geplaatst door interboy007
Effe een vraagje over VPN met XP.
probleem 1: Ik zie dat iemand geconnect is maar verder dan dat komen we niet.
Hij kan niet mijn gedeelde bestanden zien.

probleem 2: Er kan maar 1 client per keer inloggen, hoe krijg ik het zover dat er meerdere clients tegelijkertijd kunnen inloggen.
Ik ben zelf ook bezig met VPN dus misschien kan ik je mijn bevindingen tot nu toe wel geven.

Antwoord 1: Ik heb persoonlijk zelf problemen wanneer het een Windows XP home client betreft deze kan namelijk wel verbinding maken maar daarna kan ik geen servers pingen of benaderen.
Zodra ik het zelfde doe op een Windows XP pro systeem dan werkt alles perfect.
Waar je naar kunt kijken is of de routes goed staan dit kun je doen door in de dosprompt: route print in te tikken. Er komt dan een lijstje te voorschijn en 1 van de regels moet beginnen met 192.168.0.0.

Antwoord 2: Of dit mogelijk is ligt compleet aan of je VPN-server dit ondersteund.

De groeten,
Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan