vpn probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

piet1962

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2006
Hoi

ik heb een nieuwe router (US robotics (A4561) en alles werkt prima. Laptop heeft prima wireless connectie en internet maar ik kan niet meer inloggen met mijn laptop op mijn werk met een vpn verbinding (Cisco).krijg de volgende melding:.
"Secure VPN connection terminated locally by the client.
Reason 442: Failed to enable Virtual Adapter."
Op mijn oude wireless router totaal geen problemen.

inloggen via de desktop die met kabel verbonden is aan de router gaat wel prima.

Het zal wel een USR 5461A zijn, en niet de aanduiding die je zelf gaf.

1. Ik heb van die router de mogelijkheden bekeken, en ik mis daar de mogelijkheid die wordt genoemd: IPSec passthrough, die ook wel eens VPN passthrough heet.

De kansen om dan succesvol een VPN verbinding op te bouwen en in stand te houden worden daarmee een heel stuk kleiner.

Mocht de optie van IPSec/VPN passthrough tóch beschikbaar zijn (door mij overheengelezen in de handleiding), die dan aanzetten en ermee experimenteren.

2. In de configuratie van de VPN client-software (en ook aan de andere kant, de VPN-server) de mogelijkheid bestaat om de VPN verbinding NAT enabled te zetten of ook wel NAT Traversal geheten. Hiermee wordt een extra hoeveelheid overhead gecreeerd (pakket in pakket in pakket), maar wellicht is daarmee wel de verbinding succesvol op te zetten én in stand te houden.
Gaat het om Cisco VPN client-software, dan zou je kunnen kijken of het helpt om aan te zetten: "Mobile IP NAT/NAPT Traversal using UDP Tunnelling".

3. Daarnaast bestaat er nog de mogelijkheid het interne ip-adres van je pc aan te geven als zijnde in DMZ (Demilitarized zone), hegeen betekent dat alle verkeer dat niet direct vanuit een van de andere pc's op je netwerk is geïnitieerd per direct wordt doorgestuurd naar jouw pc.
Dat betekent dus ook dat je pc 100% aan te vallen is vanuit Internet, een goede firewall op je pc is dan dus onontbeerlijk. Ga daar maar liefst niet mee experimenteren/uitproberen, totdat je zeker weet dat opties 1 en 2 ook niet werken of niet beschikbaar zijn. Backups op externe media (DVD bijvoorbeeld) en goede firewall-software zijn hiervoor van levensbelang.

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan