Hallo,
Ik heb het volgende opgezet.
Werk: PC geconfigureerd als VPN server. Winxp Prof.
PC is daar vanaf andere lokale pc's prima te benaderen, rechten en beperkingen van gedeelde mappen werkt prima.
Thuis: PC geconfigureerd als VPN client. Winxp Prof. Ook daar lokaal alles ok.
Op beide pc's eenvoudig delen uitgeschakeld.
Remote desktop via VPN werkt perfect.
Mijn probleem:
Op de client zie ik wel de gedeelde mappen van de server maar heb geen rechten om te openen.
Beide PC's hebben dezelfde netwerkgroep, MSHOME
Op beide pc's dezelfde gebruikers accounts aangemaakt.
Nu blijkt dat als ik de gebruikersgroep NETWERK aan serverzijde toevoeg aan een gedeelde map de gedeelde mappen en bestanden nu wel kan openen maar geen schrijfrechten heb ondanks dat dit allemaal aanstaat. Ik zie ongetwijfeld wat over het hoofd
wat naar mijn idee specifiek met toegangsrechten via VPN te maken heeft. Wie kan me hiermee op weg helpen?
Alvast bekankt.
Ik heb het volgende opgezet.
Werk: PC geconfigureerd als VPN server. Winxp Prof.
PC is daar vanaf andere lokale pc's prima te benaderen, rechten en beperkingen van gedeelde mappen werkt prima.
Thuis: PC geconfigureerd als VPN client. Winxp Prof. Ook daar lokaal alles ok.
Op beide pc's eenvoudig delen uitgeschakeld.
Remote desktop via VPN werkt perfect.
Mijn probleem:
Op de client zie ik wel de gedeelde mappen van de server maar heb geen rechten om te openen.
Beide PC's hebben dezelfde netwerkgroep, MSHOME
Op beide pc's dezelfde gebruikers accounts aangemaakt.
Nu blijkt dat als ik de gebruikersgroep NETWERK aan serverzijde toevoeg aan een gedeelde map de gedeelde mappen en bestanden nu wel kan openen maar geen schrijfrechten heb ondanks dat dit allemaal aanstaat. Ik zie ongetwijfeld wat over het hoofd
wat naar mijn idee specifiek met toegangsrechten via VPN te maken heeft. Wie kan me hiermee op weg helpen?
Alvast bekankt.