vpn router e-tech conflict motorola modem wanadoo

Status
Niet open voor verdere reacties.

joroma

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2003
medio aug. migratie van wanadoo cable basic op wanadoo broadband basic cable met Motorola modem. Signaal wordt verdeeld over 2 computers, XP Home Edition en 98Se, dit mbv een VPN router, E-tech RTVP02
Maandenlang geen enkel probleem. Dag en nacht downlaoden op 2 computers. Nu wordt de verbinding met het Motorola modem op willekeurige tijdstippen verbroken en met het nodige resetten van zowel modem als router start de verbinding weer op.
Casema heeft z'n verbinding getest en in orde bevonden en wees naar de router (spookverkeer tussen modem en router??)
Advies E-tech-helpdesk om firmware te downloaden bleek ook niet de oplossing.
Wie weet raadt?

Neem maar Kontakt op met de helpdesk van e-tech want je voeding is defect 100% zeker heb het zelfde probleem gehad even een mailtje naar dit adres
support@e-tech.nu
Krijg je gratis een nieuwe voeding.

Onderstaande mail heb ik van hun ontvangen dit bleek het probleem te zijn, mijn netwerk viel op willekeurige tijd uit.

Hallo

Dit probleem doet zich waarschijnlijk voor in uw voeding als u mij uw adres gegevens kunt sturen kan ik u een andere voeding sturen die uw probleem moet oplossen.

m.v.g.
Gerard schaap
E-tech Technische dienst

Ik zal uw advies uitvoeren en laten weten of een kapotte voeding ook bij mij de oorzaak van het probleem was

Probleem nog niet opgelost. Ook bij E-tech spreekt men elkaar tegen. Zowaar wordt aangegeven dat de voeding het probleem kan veroorzaken, men moest alleen het serienummer even weten. Als ik later terug bel om serienummer door te geven krijg ik weer een ander aan de lijn die zegt dat het voedingsverhaal bij een andere type router hoort.
Ik heb de router er tussen uit gehaald en het probleem aan een netwerkdeskundige op mijn bedrijf voorgelegd.
Het enigste wat mij nog opviel is: Router roep je op via IPadres 192.168.1.1, na blokkade zie IPadres 192.168.1.1/gozila.cgi?pppoe ACT=1
Waar dit opslaat is voor mij een raadsel.
Ik heb geen virus en geen Ad-Spy ware. Althans, ik heb daarop gecontroleerd.
Het gaat om een E-tech VPN router RTVP02 communicatie met Motorolamodem van Wanadoo

Inmiddels weer een paar weken verder en nog geen oplossing. Nogmaal met e-tech gebeld en wat blijkt, Wanadoo veranderd z'n instellingen, waardoor de vpn router niet meer goed functioneerd. E-tech heeft nieuwe instellingen geadviseerd o.a. moet nu ook een wan adres worden ingegeven. Helaas!!! nog steeds wordt mijn verbinding tussen router en modem na een paar minuten weer verbroken met de opmerking "kan geen ip adres krijgen en/of krijg geen authothencation.

Wie kan me helpen??

Probleem niet opgelost. Wel veel geleerd (gelezen) over routers en netwerken.
E-tech router gaat terug naar de winkel en wordt omgeruild voor een site-com. 'k ben benieuwd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan