VPN sessie gaat goed maar netwerkschijven niet benaderbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flipoo

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
He hallo,

Als ik op mijn werk inlog kom ik bij de L-schijf en de K;schijf. Deze schijven heb ik in windows aangemaakt (dus een netwerkkoppeling gemaakt).

Maar als ik thuis via VPN inlog zie ik deze schijven niet meer:(

Weet iemand ongeveer waar dit aan kan liggen/ welke richting ik in moet zoeken?

graag meer info. Mis je de drive-mappings, kun je ze niet benaderen. Kun je wel de gewenste servers op naam/ip benaderen (pingen). Met deze gegevens kunnen we het probleem beter oppakken.

Ik merk vaak dat met een VPN verbinding de DNS niet lekker werkt.
Als je dan een netwerkkoppeling op IP adres maakt, dan gaat dit meestal wel goed.

kun je even een overzicht posten van je routers ("route print" aan de commandline) een een overzicht van je ip gegevens ("ip config /all" aan de commandline) verder zou ik graag weten of je gebruik maar van een vpn router of je door een router heen vpn opbouwt met een mogelijke server

graag meer info. Mis je de drive-mappings, kun je ze niet benaderen. Kun je wel de gewenste servers op naam/ip benaderen (pingen). Met deze gegevens kunnen we het probleem beter oppakken.

Ik maak dus een VPN verbinding en wil de L:schijf en de K:schijf benaderen (op kantoor).

L:schijf = algemene schijft
K:schijf= mijn homedirectory

De L:schijf zie ik wel maar ik kan er niet in.
Als ik outlook opstart krijg ik de melding kan K:\OUTLOOK.PST niet vinden

Met mijn oude laptop gaat alles wel goed maar met mijn nieuwe laptop krijg ik wel deze meldingen.

Laatst bewerkt:
kun je even een overzicht posten van je routers ("route print" aan de commandline) een een overzicht van je ip gegevens ("ip config /all" aan de commandline) verder zou ik graag weten of je gebruik maar van een vpn router of je door een router heen vpn opbouwt met een mogelijke server

@PST heb ik gedaan maar tevergeefs

Speedy morgen probeer ik die gegevens hier te plaatsen!

Dank je wel

Nu weet ik niet op welk moment je de vpn verbinding opstart maar meestal staan de koppelingen naar drivemappings in het login script waardoor bij een vpn verbinding die na het aanloggen opgezet word het login script de mappings niet(correct) aanmaakt aangezien op dat moment de servers nog niet beschikbaar zijn.

kun je de koppelingen naar de netwerkshares na het opzetten van de verbinding opnieuw maken.
(kun je uberhaupt de servers waar die shares op staan via vpn benaderen? in een CMD-prompt ping servernaam uit te voeren en een ping ipadres van server?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan