VPN verbinding via server

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanssenli

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
Hallo!

Ik heb thuis windows 2000 server draaien met een aantal pc's eraan die ook allemaal op het internet kunnen en heb ook een laptop van mijn werk die ik daar tevens op aan kan sluiten. Maar als ik thuis wil werken moet ik via een VPN account (AT&T Global Network Client) verbinding maken met het netwerk van mijn werk. En blijkbaar werkt dit niet in samenwerking met mijn proxy server. Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is en zo ja, welke instellingen ik moet veranderen om verbinding te krijgen met het netwerk van mijn werk??
Ik kan dus wel rechtstreeks verbinding krijgen maar niet via mijn server.
Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen!!

:confused:

Vraag de systeembeheerder van je werk of dat mogelijk is.

Persoonlijk denk ik van niet, omdat een VPN in feite een netwerkverbinding is. En dat werkt meestal niet samen met een ander netwerk.

Overigens vind ik het niet meer dan normaal dat een bedrijf een VPN-verbinding verplicht stelt voor thuiswerkers. Internet levert al voldoende risico's op...

Ik hoop je vraag hiermee afdoende beantwoord te hebben.

Groeten,

JJK

Ik heb het gevraagd aan de systeembeheerder, maar die weten het zelf ook niet.. kun je je voorstellen wat voor een systeembeheerders wij hebben :confused:

Net zulke goede als bij ons op school denk ik :confused: (neuh, flauw grapje)...

Dan denk ik overigens dat het verder niet mogelijk is om via die proxy te werken. Dat is ook niet nodig wat veiligheid betreft, want een VPN beveiliging is (als het goed is) net zo goed als een verbinding met een bank (128 bits versleuteling).

Weet eigenlijk ook niet zoveel van VPN verbindingen af hoor.. weet alleen dat het niet ideaal werkt vanuit thuis omdat ik via mijn eigen netwerk geen vpn verbinding tot stand kan brengen..

Voor deze vpn verbinding heb je ook weer aparte ip instellingen ed nodig dus denk inderdaad ook dat het moeilijk wordt. Maar ik dacht misschien dat er een manier was om dit toch via mijn eigen netwerk tot stand te kunnen brengen zodat mijn andere pc's gewoon online kunnen blijven (wat nu dus niet kan omdat ik een rechtstreekse verbinding moet hebben)... :(
het gaat me dus niet zo zeer om de veiligheid maar om de verbinding :rolleyes:

Groetjes!

Helaas is het volgens mij niet mogelijk om de verbinding te behouden. Dit komt door de eisen die het systeembeheer stelt.

Verder zou ik ook geen oplossing meer weten :confused: , dus als je nog verder zoekt: veel succes...

Met vriendelijke groet,

Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt.. Dat gaat niet lukken.. :(
Helaas.. het had leuk kunnen zijn! ;)

In ieder geval toch bedankt!!

Groetjes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan