VPN verbinding werkt, maar nu??

Status
Niet open voor verdere reacties.

colablikje

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Berichten
5
Hallo,

Hier is een, ongetwijfeld, onnozele vraag. Ik heb een VPN verbinding opgezet om vanaf mijn werk bij mijn mp3-tjes (en wat andere documenten) te kunnen komen. De VPN server heb ik opgezet met de standaard tools van XP en de VPN client staat op mijn laptop (ook XP). De verbinding komt vanaf mijn werk keurig tot stand, ik zie onder "network connections" het kopje "virtual private network" staan en daar staat de verbinding keurig als "connected" tussen (via mini-wan pptp).
Mijn vraag is: hoe nu verder? Nu ik een vpn verbinding heb wil ik mijn documenten en mp3's kunnen benaderen, maar hoe doe ik dat? Heb ik nog een tool nodig? Ik zie niks staan in de verkenner of elders. Kijk ik verkeerd? Moet ik een map aan de vpn verbinding koppelen? Werkt dit anders? Kortom: wat nu?
 
Heb er zelf nog geen ervaring mee, maar misschien moet je kijken om een netwerklocatie toe te voegen, en misschien zieje dan de gedeelde map staan van op je computer waarop je de muziek deelt.
 
klinkt niet onlogisch. Ik zie alleen niet hoe ik daar een actieve vpn verbinding kan toevoegen als locatie?
 
zoals ik al zei, heb ik daar geen ervaring mee, maar volgens mij, als je een netwerklocatie toevoegt, kan je dan je netwerk laten scannen en kan je volgens mij de gedeelde map met de muziek terugvinden. En anders moet je maar eens zoeken op de site van microsoft...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan