Ik heb een Fritzbox 7590 met daarachter een VILFO router (met subnet) om een VPN te kunnen gebruikten.
Verbinding: Fritzbox LAN uit, VILFO WAN in.
Aan de VILFO kan ik nu een VPN koppelen (Surfshark) Werkt allemaal goed.
Alle clients aan de VILFO (bijv. smart tv, Apple-tv voor Netflix, enz.) zitten dus automatisch aan de VPN.
Alle clients die aan de Fritzbox hangen kunnen niet aan de VPN.
vraag 1) Waarom geeft mijn iPad, welke als cliënt aan de Fritzbox hangt, toch een melding dat hij aan een VPN hangt?
(die kan ik in- of uitschakelen met de Surfshark App)
De Fritzbox kan toch geen verbinding met Surfshark maken want die heeft daar de software niet voor.
vraag 2) Als ik Netflix kijk ( met Apple tv als cliënt direct aan de VILFO router via LAN) is dat dan dezelfde Surfshark server als die waar de Fritzbox aan hangt?
Enige uitleg zou ik zeer op prijs stellen,
Chris
Verbinding: Fritzbox LAN uit, VILFO WAN in.
Aan de VILFO kan ik nu een VPN koppelen (Surfshark) Werkt allemaal goed.
Alle clients aan de VILFO (bijv. smart tv, Apple-tv voor Netflix, enz.) zitten dus automatisch aan de VPN.
Alle clients die aan de Fritzbox hangen kunnen niet aan de VPN.
vraag 1) Waarom geeft mijn iPad, welke als cliënt aan de Fritzbox hangt, toch een melding dat hij aan een VPN hangt?
(die kan ik in- of uitschakelen met de Surfshark App)
De Fritzbox kan toch geen verbinding met Surfshark maken want die heeft daar de software niet voor.
vraag 2) Als ik Netflix kijk ( met Apple tv als cliënt direct aan de VILFO router via LAN) is dat dan dezelfde Surfshark server als die waar de Fritzbox aan hangt?
Enige uitleg zou ik zeer op prijs stellen,
Chris