Vpn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jensvde

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Hallo iedereen,

Ik zou graag thuis alle netwerk verbindingen willen beveiligen met een VPN service. Ik heb al een abbo bij Hidemyass. Nu zou ik graag via een router automatisch alle verbindingen van eender welk apparaat door de VPN willen laten verbinden. Zo zijn alle apparaten in huis beveiligd zonder dat ik op elk apparaat apart de VPN moet instellen. Is zoiets mogelijk?

Alvast bedankt!

Jens

Hallo Jens

Ja dit is mogelijk maar dit ligt aan je router, niet alle routers, lees: bijna geen. Ondersteunen deze functie. Als je me eens kan zeggen welke router en / of modem je hebt, kan ik je misschien verder helpen.

Groet,
Yuri

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het antwoord!

Ik heb thuis een WD Mynet n750. Maar ik ben toch van plan om binnenkort een krachtigere router te kopen, moest het met diegene die ik nu heb niet gaan, kan je me dan een beetje 'koop advies' geven voor een nieuwe?

Jammer, dan val ik weeral in kosten :).

Maar met een VPN verbinding kan de website aan de andere kant mijn echte locatie enz zien? Is het een volledig veilig systeem? Want met die nieuwe internet privacy wet in Vlaanderen....

Hallo Jens,

VPN is opzich een veilig systeem, maar als je jezelf wilt verbergen voor overheden is dit niet genoeg en zal het niet werken, je leakt af en toe namelijk DNS gegevens die je persoonlijke indentiteit kunnen beschadigen. Het is een goed systeem en je privacy zal inderdaad gigantisch stijgen, maar uiteindelijk zal het je niet onschendbaar maken.

Officieel gezien heeft HideMyAss namelijk je gegevens en zij zeggen dit:
by accessing and using our site and the services on our site, and taking part in the Programme you are complying with all applicable laws and regulations in the country in which you are located.

disclosure of such information to law enforcement authorities as we reasonably feel is necessary.

In andere woorden, als je iets doet wat niet mag en downloaden enz valt eronder kunnen ze je gegevens doorgeven aan Law Enforcement (Politie)

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor het antwoord!

Ik had ook al gedacht om DNS servers van OpenDSN te gebruiken. Ken je misschien dan wel een VPN provider waar ze de gegevens niet doorgeven, of minstens geen logs bijhouden?

Uiteindelijk zullen ze allemaal gegevens opslaan Jens, ook om hunzelf te beschermen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb net nog even gerommeld, en ik heb mijn oudere Linksys BEFSX41 terug gevonden. Bij het setup staat de optie om een VPN tunnel te maken. Ik ga meteen even kijken of het met een gratis VPN werkt.

EDIT: Ik krijg het niet aan de praat, misschien kent iemand anders wel hoe je dat moet doen met deze router?

Laatst bewerkt:
@YuriP: Welkom op Helpmij:thumb:

Gaarne gebruik maken van de knop "Reageer op vraag" of venster "Snel reageren".
Nu quote je telkens de voorganger. Topics worden zo onnodig lang door wederom de gehele tekst van je voorganger.
Een quote (of een deel van) kan men gebruiken als men ergens specifiek op wilt reageren.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan