VPS of oude computer gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tripower

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jun 2014
Hallo,

Ik heb mezelf hier aangemeld om een vraag te stellen. Ik heb geen idee of dit het juiste subforum is, maar ik hoop dat ik de juiste heb:rolleyes:

Ik heb een (oude) server thuis liggen die ik weer wil gaan gebruiken. Is dat het nog waard of is het complete verspilling van geld en kan ik beter een virtuele privé server kopen?
Specs (PE 1950):
CPU: 2x Intel Xeon 5130, geklockt op 2000MHz
RAM: 8x 1Gb
Voeding: Originele voeding van 670W met nog een optie om een tweede erin te schuiven
Op maandbasis gaat dit me rond de 30-35 euro kosten aan energiekosten. Eventueel kan ik nog een van de twee CPU's uitschakelen. (0,2267 euro per KWh)

Als hij thuis staat kan ik er natuurlijk ook nog andere dingen mee doen, als gebruiken als opslag en/of download server. Wat zijn jullie meningen?

In principe heb ik hem alleen overdag nodig, misschien dan gewoon een script draaien om hem 's avonds uit te zetten en via WOL op te starten?

Laatst bewerkt:
De vraag is eerst, waarvoor ga je de server gebruiken?

Ik was van plan een soort van Dropbox op te zetten met Owncloud en af en toe eens een Minecraft servertje op te draaien. Ook zou ik nog wat verder willen experimenteren met allerlei software en het lijkt me leuk om me te verdiepen in home-automatisation, hoewel dit optioneel is is het wel een leuk extra'tje.

Klikt als of je veel linux zult draaien. Kun je dan niet beter een VPS huren? Deze zal goedkoper kunnen per maand en de server die je daar hebt staan is overkill en een stroomvreter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan